Advertisement

Home Piaţa auto Autoturisme Renault deschide comenzile pentru noul motor hibrid E-Tech 160 în România

Renault deschide comenzile pentru noul motor hibrid E-Tech 160 în România

Renault prezintă un nou grup motopropulsor de 1,8 litri full hybrid E-Tech de 160 CP cu baterie de 1,4 kW/h. Disponibil atât pe Captur, cât și pe Symbioz, oferă mai multă putere și răspuns, la un consum mai mic de combustibil și doar 100 g de CO2/km pentru Captur și 105 CO2/km pentru Symbioz.

Clienții apreciază technologia full hybrid E-Tech a Renault

Având în vedere expertiza sa în domeniul vehiculelor electrice, Renault a dezvoltat acest sistem inovator de propulsie full hybrid E-Tech în 2021. Peste 150 de brevete au fost depuse pentru această tehnologie, care are la bază expertiza Renault din Formula 1, în special în recuperarea și regenerarea energiei. Motorizarea îndeplinește deja standarde înalte de performanță și eficiență pe multe modele de gamă, de la Clio la Rafale.

Renault a vândut peste 750.000 de vehicule echipate cu acest grup motopropulsor full hybrid E-Tech de la lansarea sa din 2021. Marca se află în prezent pe locul doi în ceea ce privește vânzările full hybrid (HEV) în Europa, acestea crescându-și cota de piața cu 7,8% în primul trimestru al lui 2025 comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024. Această tendință subliniază interesul tot mai mare al clienților pentru tehnologia full hybrid ca soluție pentru tranziția energetică și economică. Pentru clienții care nu sunt încă pregătiți să treacă la un vehicul electric, sistemele de propulsie full hybrid E-Tech oferă toate beneficiile motoarelor electrice: pornire silențioasă, condus complet electric la viteze mici în orașe și în jurul lor, precum și regenerarea bateriei prin decelerare și frânare, pentru o manevrabilitate și mai mare.

Mai multă putere și performanță full hybrid pentru Captur și Symbioz

În același mod ca în cazul generației anterioare, arhitectura hibridă de tip serie-paralel a acestui nou grup motopropulsor combină două motoare electrice (un motor electric de 36 kW și un HSG – High-Voltage Starter Generator de 15 kW) cu un motor pe benzină de 1,8 litri în 4 cilindri de 80 kW sau 109 CP (69 kW și 94 CP pentru motorul anterior) cuplat la o nouă cutie inteligentă multi-modală fără ambreiaj și o baterie de 1,4 kWh. Acest tip de cutie inteligentă facilitează schimburi rapide și precise ale treptelor de viteză cu pierderi minime de putere. De asemenea, este mai simplă din punct de vedere mecanic, deci mai fiabilă.

Manevrabilitate menținută

Injecția indirectă a generației anterioare a fost înlocuită cu un nou sistem de injecție directă. Ca urmare, injecția de combustibil este mai precisă și vaporizarea combustibilului este optimizată la o presiune de 350 bari pentru o mai mare precizie și eficiență în ardere. Acest lucru îmbunătățește performanța motorului, reduce emisiile și contribuie la reducerea consumului de combustibil.

Cuplul este cu 25% mai mare (172 Nm doar pentru motorul cu ardere internă, adică +22 Nm) față de versiunea anterioară, cuplul maxim fiind disponibil la turații mai mici (aproximativ 2.000 rpm), pentru performanțe și răspuns mai bune, în special în timpul accelerației sau la creșterea vitezei pe drumuri rapide. Accelerația este, prin urmare, mai dinamică.

Captur are acum nevoie de 8,9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, comparativ cu 10,6 secunde anterior, oferind un răspuns mai bun pentru o experiență de condus mai agilă.

Symbioz își îmbunătățește, de asemenea, timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h: 9,1 secunde față de 10,6 secunde anterior.

O baterie nouă de capacitate mai mare – 1,4 kWh

Noul grup motopropulsor full hybrid are o baterie de 1,4 kWh (230V), comparativ cu 1,2 kWh pentru versiunea anterioară. Capacitatea crescută a bateriei crește autonomia vehiculului în modul electric, optimizând eficiența consumului de combustibil și oferind o mai mare flexibilitate șoferilor la călătoriile urbane sau la cele pe distanțe scurte.

Consum redus de combustibil și de emisii CO2

Consumul de combustibil este optimizat de funcția de frânare regenerativă, combinată cu capacitatea mare de autoîncărcare a bateriei de 1,4 kWh (230V) și eficiența sistemului E-Tech.

Sub capota lui Captur și Symbioz, noul sistem de propulsie full hybrid E-Tech consumă doar 4,4 litri/100 km pentru Captur și 4.6 pentru Symbioz, comparativ cu 4,7 litri pentru versiunea anterioară. Acest sistem optimizat oferă economii de combustibil de până la 40%, reducând în același timp emisiile de CO2 la doar 100 g de CO2/km pentru Captur și 105 CO2/km pentru Symbioz.

Schimbări line ale treptelor de viteză

Transmisia cutiei automate mutimodale fără ambreiaj a fost menținută: sistemul înlocuiește atât un pinion, cât și un inel de sincronizare într-un aspect fără ambreiaj, cu mai puține piese de frecare pentru niveluri ridicate de eficiență. Cutia a fost reglată pentru schimburi mai rapide și mai line. Ca urmare, schimbarea treptelor de viteză este mai silențioasă și mai receptivă, reducând vibrațiile și zgomotul motorului pentru un confort sporit al șoferului. În plus, introducerea unui nou schimbător electronic de viteze (e-shifter) oferă o precizie mai mare și o ergonomie optimizată.

Capacitate de remorcare crescută

Noul sistem de propulsie full hybrid E-Tech de 160 CP crește, de asemenea, capacitatea de remorcare de la 750 kg la 1.000 kg. Acest lucru oferă o mai mare flexibilitate șoferilor care tractează o remorcă sau o rulotă.

O gamă extinsă de sisteme de propulsie pentru Symbioz

Renault adaugă două noi sisteme de propulsie la gama Symbioz, pentru a răspunde nevoilor complexe ale clienților. Noile sisteme de propulsie sunt eficiente, receptive și pe deplin conforme cu noile standarde de mediu.

  • Motorizarea full hybrid E-Tech de 160 CP
  • Motorizarea mild hybrid de 140 CP: pe Symbioz, acest prim nivel de hibridizare se bazează pe un motor pe benzină turbo de 1,3 litri în 4 cilindri cu injecție directă. Disponibilă cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, această versiune atinge un echilibru optim între performanță și economie de combustibil. Motorul este susținut de un alternator de pornire și o baterie litiu-ion de 12V.

Cu grupul motopropulsor mild hybrid de 12 V și 140 CP, Symbioz are un cuplu maxim de 260 Nm disponibil între 1.750 și 3.500 rpm și un consum combinat de combustibil de doar 5,9 l/100 km, cu emisii de CO2 începând de la 133 g/km.

Gama Renault Captur HEV

 

Versiuni Renault Captur Motorizari Pret tarif Euro fara TVA Pret tarif Euro cu TVA
HEV
evolution E-Tech full hybrid 160 20,748 24,690
techno E-Tech full hybrid 160 22,471 26,740
esprit alpine E-Tech full hybrid 160 24,824 29,540

Gama Renault Symbioz

 

Versiuni Renault Symbioz Motorizari pret tarif Euro fara TVA pret tarif Euro cu TVA
evolution

 

mild hybrid 140 20,714 24,650
E-Tech full hybrid 160 23,487 27,950
techno

 

mild hybrid 140 22,479 26,750
E-Tech full hybrid 160 25,252 30,050
esprit alpine E-Tech full hybrid 160 26,933 32,050
iconic E-Tech full hybrid 160 28,193 33,550

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autoturisme

Leapmotor se extinde pe încă șapte piețe UE

Producătorul de mașini electrice chinezești Leapmotor își continuă extinderea în Europa cu...

AutoturismePiaţa auto

Premieră mondială: centură de siguranță „multiadaptivă”

Volvo Cars a prezentat o îmbunătățire majoră a centurii de siguranță. Versiunea...

AutoturismeFlotă verdePiaţa auto

Noul Kia Sportage, electrificat și versatil

Cu peste 7 milioane de unități vândute, Sportage, bestsellerul Kia este lider...

AutoturismeFlotă verdePiaţa auto

Fiat Grande Panda a ajuns în România

Noul Fiat Grande Panda, primul model al noii familii globale, a ajuns...