În anii trecuţi, CNAIR a luat în considerare modernizarea drumului naţional DN 2, din cauza frecventei mari a accidentelor rutiere fatale. Intenţia a fost însă abandonată, instituţia considerând că mai bine construieşte o şosea nouă.
Drumul Naţional DN 2, care străbate de la sud la nord partea de est a ţării, este una dintre cele mai periculoase şosele din România.
Deşi pare a avea două benzi de circulaţie pe sens, în realitate, prima bandă reprezintă un acostament consolidat a cărui lăţime este mai mică cu un metru faţă de cea a unei benzi normale de circulaţie pentru un drum naţional. Astfel, unii participanţi la trafic sunt induşi în eroare şi circulă pe acostamentul consolidat considerând că acesta reprezintă o bandă de circulaţie. Numai în anul 2017, pe DN 2 au avut loc 177 de accidente rutiere soldate cu 76 de pierderi de vieţi omeneşti şi 180 de persoane grav rănite.
Ca atare, Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a luat în calcul largirea şoselei la 4 benzi între km. 11+500 – km. 55+800, în primăvara anului trecut fiind deja întocmit Caietul de Sarcini pentru lansarea licitaţiei destinate elaborării Studiului de Fezabilitate, autorizării lucrărilor de construire şi realizării Proiectului Tehnic de Execuţie.
Ulterior, însă, CNAIR s-a răzgândit sau, mai bine zis, după ce a reanalizat situaţia, şi-a dat seama că lucrarea nu poate fi realizată.
„În urma analizei, a reieşit că platforma DN 2 are o lăţime de doar 13 m, ceea ce face imposibilă lărgirea la 4 benzi în formula existentă, întrucât ar fi necesare exproprieri şi relocări de utilităţi. Comparând această posibilă investiţie cu demersurile pentru construcţia drumului expres Ploieşti-Buzău-Focsani-Bacău-Paşcani-Suceava-Siret, s-a ajuns la concluzia că, în cazul construirii unui drum de mare viteză pe aceeaşi relaţie, nu se mai justifică lărgirea la 4 benzi a unui sector din DN 2”, le-a explicat deputaţilor ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
De la DN 2 la Siret Expres şi Autostrada Moldova
Într-adevăr, Guvernul intenţionează să construiască un drum expres, în lungime de 329 km, care va conecta Muntenia cu Moldova, înlocuind Drumul Naţional DN 2. Intitulată iniţial Siret Expres (DX 5), viitoarea şosea rapidă a primit acum, de la ministrul Transporturilor, numele de Autostrada Moldova – A7.
Drumul va fi compus din patru tronsoane, Ploieşti-Buzău; Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani; Focşani-Mărăşeşti-Adjud-Bacău şi Bacău-Roman-Paşcani. De aici se vor desprinde alte două tronsoane, în lungime totală de 120 km, Paşcani-Vereşti-Suceava şi Suceava-Siret-graniţa cu Ucraina.
Teoretic, Siret Expres (sau Autostrada A7), împreună cu legătura spre graniţa cu Ucraina şi tronsonul Bucureşti – Ploieşti (parte din autostrada A3), va completa ruta Coridorul IX Pan European pe teritoriul românesc.
Studiile de Fezabilitate şi Proiectele Tehnic, precum şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru execuţia lucrărilor vor fi realizate, pentru primele 3 sectoare de către societatea Consitrans, iar pentru cel de-al patrulea, de spaniolii de la Acciona Ingenieria.
„În prezent, firmele care au câştigat licitaţia şi au semnat contractele, lucrează deja la întocmirea documentaţiei necesare studiilor de fezabilitate şi proiectelor tehnice pentru Autostrada Moldova (A7). Anul viitor, aceste documentaţii trebuie să fie puse la dispoziţia CNAIR pentru a putea fi lansată în licitaţia pentru construcţia acestui drum de mare viteză”, a arătat ministrul Transporturilor.
Până la realizarea Autostrăzii A7 mai este, însă, drum lung. Până atunci, ne vom „bucura” în continuare de cel pe care îl avem, periculosul DN 2.
CITIŢI ŞI:
O nouă sesiune Rabla şi Rabla Plus. Câte maşini verzi cumpără companiile de leasing operaţional
Pleci cu maşina în Slovenia? Când te costă vinieta sau, în lipsa ei, amenda
Cum poţi ştii dacă partenerul este implicat în frauda de TVA
Comentați?