Cum beneficiază IMM-urile de expertiza ALD Automotive

Interviu cu Frederic Banco, Director General ALD Automotive



Frederic-Banco-ald-automotive-floteauto

Finanţarea şi administrarea parcurilor auto pentru IMM-uri rămâne o tendinţă ce caracterizează în continuare piaţa de leasing operaţional? Cum caracterizaţi apetitul IMM-urilor pentru acest produs?

Sectorul IMM-urilor este unul în dezvoltare, ultimii ani aducând un aflux de antreprenori dornici să îşi transforme ideile în afaceri. Mulţi dintre ei pleacă la drum bine pregătiţi, au planuri de afaceri bine puse la punct şi ştiu care sunt checkpoint-urile pe care trebuie să le bifeze pentru a evolua. Iar într-o eră a vitezei, mobilitatea este esenţială pentru orice business.

Noi, la ALD Automotive, am înţeles că segmentul companiilor locale este unul pe care trebuie să ne concentrăm, pe lângă cel al companiilor multinaţionale, deoarece acesta înregistrează cea mai puternică evoluţie din ultimii ani. De aceea am lansat două produse de tip „White Label”, dedicate exact acestui portofoliu de actuali şi potenţiali clienţi. Şi nu am greşit, observăm că tot mai multe IMM-uri sunt interesate de produsele de leasing operaţional full-service, pentru că le oferă predictibilitate şi un orizont bugetar bine stabilit.

Care ar fi principalele avantaje pe care leasingul operaţional full service le aduce  IMM-urilor din punctul de vedere al costurilor cu mobilitatea?

Una dintre marile probleme ale acestor vremuri este timpul. Sau lipsa acestuia. Ştim cât de greu este pentru un manager să acopere toate task-urile zilnice, în special în IMM-uri, unde numărul de angajaţi poate fi mai mic, de aceea pachetul de leasing operaţional full-service îl degrevează de o multitudine de operaţiuni mărunte, dar care consumă timp.

Spre exemplu, toată documentaţia (înmatriculare, asigurări, vignete) este întocmită de către specialiştii noştri. Când lucrezi cu o companie de leasing operaţional, toată grija gestionării serviciilor aferente utilizării unei maşini este transferată firmei de leasing.

Astfel, clienţii noştri nu economisesc doar timp, dar şi bugete pe care, altfel, ar trebui să le investească în aceste operaţiuni. În plus, poate unul dintre cele mai importante aspecte, rata lunară include toate aceste beneficii, ceea ce oferă companiilor un orizont economic uşor scalabil.

Care sunt cele mai des întâlnite sectoare economice din care provin clienţii din segmentul IMM ai ALD Automotive?

În ultimul timp am remarcat o diversificare a sectoarelor din care provin aceşti clienţi, ceea ce ne bucură, pentru că arată o maturizare a pieţei. Avem clienţi din zona industriei automotive, IT, companii care ofera diferite servicii, productie, agricultura şi lista poate continua.

Noi credem că IMM-urile sunt segmentul care ne va aduce, în următorii ani, cele mai mare creşteri, de aceea am lansat, în ianuarie 2019, un nou produs de tip „White Label”, destinat IMM-urilor. Prin astfel de soluţii vom putea extinde portofoliul de clienţi din sfera IMM, deoarece beneficiile sunt net superioare alternativelor clasice, de achiziţie.

Ce tendinţe există pentru segmentul IMM în ceea ce priveşte alegerea vehiculelor utilizate în leasing operaţional?

Am remarcat în ultimul an o apetenţă a acestor societăţi pentru motoare pe benzină în cazul modelelor din clasele B şi C. Mai mult, interesul pentru maşinile electrice şi hibrid este în creştere, astfel că primim din ce în ce mai multe solicitări de analiză pentru flote compuse din astfel de automobile. România a depăşit momentul în care alternativa „verde” părea una exotică, mai ales că multinaţionalele sunt încurajate de grupurile-mamă să migreze spre soluţii eco.

Nu doar companiile internaţionale sunt dornice de flote „verzi”, şi business-urile româneşti iau în calcul tot mai serios această soluţie, ceea ce face ca flota noastră de vehicule hibrid sau electrice să creascade la un an la altul.

De asemenea, mulţi dintre clienţi, în special din ţară, aleg flote mici la început, de 1-2 maşini, apoi îşi cresc flotele, pe măsură ce şi business-ul se dezvoltă, iar managerii înţeleg şi mai bine beneficiile unui pachet de leasing operaţional full-service.

My ALD este un instrument avantajos pentru societăţile mici şi mijlocii?

My ALD este instrumentul perfect pentru orice tip de societate. Fie că vorbim despre IMM-uri sau companii cu prezenţă în zeci de ţări, informaţiile pe care platforma My ALD le furnizează sunt esenţiale în planificare şi dezvoltare. Practic, toţi managerii de flotă au la dispoziţie, în timp real, o paletă largă de date, cifre şi statistici pe care le pot analiza şi transpune, ulterior, în strategii de business la nivel de flotă.

Astfel, portalul le oferă managerilor acces la istoric, rapoarte interactive şi analize detaliate. De asemenea, au posibilitatea de a notifica şi comunica direct cu şoferii, în timp ce aceştia pot utiliza aplicaţia My ALD pentru a geolocaliza cei mai apropiaţi furnizori sau pentru a primi indicaţii către cea mai apropiată unitate service.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, luna mai 2019)

 

CITEŞTE ŞI:

Lărgirea DN 2 a fost anulată. Se va construi (cândva) Autostrada Moldova

O nouă sesiune Rabla şi Rabla Plus. Câte maşini verzi cumpără companiile de leasing operaţional

Pleci cu maşina în Slovenia? Când te costă vinieta sau, în lipsa ei, amenda

 

Adaugati comentariu