După ce a beneficiat de-a lungul anilor de o modernizare neîntreruptă și de multiple inovații, Renault Kangoo este disponibil acum, pentru prima data în istoria sa, într-o versiune E-Tech Electric.
Grație unui design unic și practic, recunoscut ca model cu ușa laterală glisantă, segmentul MPV inaugurat în urmă cu 25 de ani, a reușit să se adapteze vremurilor și să continue o poveste de succes. Astfel, Renault Kangoo a vândut în 50 de țări din întreaga lume peste 4,4 milioane de exemplare. Și a dovedit că poate îmbina valențe importante pentru două tipologii de clienți. Este o mașină de familie, prin designul său elegant și spațiul generos, și un vehicul pentru profesioniști, prin volumul portbagajului și robustețea sa.
De-a lungul anilor, Kangoo a beneficiat de o modernizare neîntreruptă, precum și de multiple inovații. Elemente care i-au asigurat priza la clienții interesați de acest segment. Iar acum, iată, în ton cu vremurile, demersul este continuat cu versiunea complet electrificată.
Și, trebuie spus, Noul Kangoo E-Tech Electric dispune de toate caracteristicile practice și de echipamentele de siguranță și confort care se regăsesc și pe versiunea termică. Siguranța este garantată de cele sisteme de asistență pentru șofer, inclusiv automatizare de nivel 2. În timp ce viața la bord la un nivel notabil este certificată de faptul că și această versiune oferă, spre exemplu, un al doilea rând confortabil, cu trei locuri adecvate, care pot acomoda confortabil trei adulți. Aceștia au la dispoziție de mai mult spațiu decât în orice alt vehicul din categoria sa, dar și de o duză de aer, pentru un confort optim.
În egală măsură, trebuie remarcat că modelul oferă mai mult de 49 de litri de spațiu de depozitare, inclusiv sertarul Easy Life, dar și un portbagaj amplu, de 850 de litri, cel mai mare din categoria sa. Fără să mai vorbim despre posibilitatea de a-l extinde la 2.500 de litri cu bancheta glisantă din al doilea rând, dotare exclusivă pe Noul Kangoo E-Tech Electric. Iar dacă încă nu vă este suficient, aveți la dispoziție barele de acoperiș inovatoare, care pot transporta practic orice, și pe care le puteți regla fără a folosi unelte.
În exterior, Kangoo păstrează capota cu nervuri orizontale și partea frontală verticală accentuată, cu o grilă care găzduiește priza de încărcare în spatele siglei. La fel ca și versiunea termică, interiorul include noua planșă de bord (cu finisaj din lemn închis la culoare în unele versiuni). Interiorul este confortabil, iar scaunul șoferului mai ergonomic. Singura modificare este tabloul de bord, care afișează informațiile E-Tech.
Bateria litiu-ion are o capacitate totală utilizabilă de 45 kWh și conține opt module de sine stătătoare, ușor de reparat. În plus, bateriile vin cu o garanție de opt ani, iar la intervalul de 160.000 km producătorul le va înlocui gratuit în cazul în care capacitatea lor scade sub 70% din capacitatea nominală (SoH).
Noul Kangoo E-Tech Electric propune 2 sisteme de încărcare a bateriei la bord. Este vorba despre un încărcător AC trifazat de 11 kW pentru uz casnic, dar și unul rapid AC de 22 kW care vă permite să treceți de la 5% la 80% în 2 h 30 și un încărcător DC de 80 kW care vă permite să recuperați energia necesară pentru 170 km în aproximativ 30 de minute. Această gamă completă de sisteme de încărcare este concepută pentru a acoperi nevoile tuturor utilizatorilor noilor Kangoo E-Tech Electric. O cutie de depozitare, pliabilă și foarte practică, este plasată în portbagaj pentru a găzdui diferitele cabluri (cablu de încărcare mod 3 și flexicharger-ul opțional care permite conectarea la o priză casnică sau greenup).
Conectată la un punct de încărcare public de 11 kW, noua baterie a lui Kangoo E-Tech Electric se va încărca de la 15% la 80% în 2 ore și 40 de minute. Iar pe un wall box de 7,4 kW, va face acest lucru de la 15% la 100% în mai puțin de 6 ore. Combinată cu încărcătorul de 22 kW, bateria are un sistem de răcire cu lichid și un sistem de încălzire cu rezistență care mențin temperatura la nivelul potrivit pentru a evita afectarea intervalului și pentru a scurta timpii de încărcare.
Motorul Kangoo E-Tech Electric de 90 kW furnizează 245 Nm de cuplu disponibil instantaneu pentru o conducere lină și relaxată în orice circumstanță. Modul Eco are o limită de viteză maximă a vehiculului de 110 km/h și o putere de 56 kW optimizată la autonomia acestuia. Modelul oferă trei moduri de frânare regenerativă: navigare (B1 pe display) – regenerare limitată, pentru circulația pe autostrăzi și drumuri rapide; drive (B2) – regenerare implicită pentru utilizare într-o varietate de situații; efectul ridicării piciorului de pe accelerație este similar celui de pe un vehicul termic; frână (B3) – regenerare maximă pentru utilizare în ambuteiaje sau pe drumuri de munte.
Totodată, sistemul de frânare hidraulic convențional vine cu un ARBS (Adaptative Regenerative Brake System) care maximizează regenerarea energiei. Diferitele combinații de moduri de tracțiune și frânare oferă șoferului 6 opțiuni pentru a optimiza confortul și autonomia în funcție de modul în care utilizează vehiculul și de condițiile de conducere. Informațiile despre modul de conducere selectat, managementul energiei electrice și sistemele de asistență a șoferului sunt afișate pe un display color de 10 inchi, complet digital, care poate fi complet personalizat (disponibil ca opțiune).
Pentru a oferi cea mai mare autonomie pe tot parcursul anului, Noul Kangoo E-Tech Electric are un sistem de aer condiționat cu două zone, alimentat de o pompă de căldură. Pompa încălzește aerul iarna și îl răcește vara, folosind același principiu precum aparatele de aer condiționat cu invertor. Sistemul de încălzire furnizează caloriile recuperate din exterior și le transferă în interior, în timp ce sistemul de răcire elimină caloriile din habitaclu și le eliberează în afara acestuia.Eficiența pompei de căldură este optimă între -15°C și +15°C. Pe lângă confortul termic de primă clasă, menține autonomia vehiculului – adăugând până la 30 km mai multă autonomie WLTP!
Între dotări, noul Kangoo E-Tech Electric poate oferi și parbriz, volan și scaune cu încălzire. Aceste opțiuni oferă și mai mult confort, folosind doar o cantitate marginală din puterea bateriei. Iar prin aplicația pentru smartphone, MyRenault, sau sistemul multimedia Renault Easy Link, noul Kangoo E-Tech Electric vine cu servicii specifice, între care încărcare programată a bateriei și monitorizare de la distanță a stării bateriei, preîncălzire sau prerăcire programată pentru habitaclu, o hartă cu puncte de încărcare aflate pe traseu, destinațiile la care puteți ajunge cu autonomia disponibilă.
Noul Renault Kangoo E-Tech Electric va fi disponibil în trei versiuni. Prima dintre acestea este Autentic, cu echipamentele esențiale de care au nevoie autoritățile sau pentru clienții care doresc un vehicul pe care să îl poată folosi atât în interes profesional, cât și personal la serviciu și după muncă. Urmează Equilibre, pentru comunitățile care doresc să ofere un serviciu de transport ecologic, pe care pasagerii îl găsesc confortabil și care economisește bani. Și, în fine, Techno, pentru familii sau profesioniști independenți care își doresc tot confortul și siguranța pe care le pot obține, plus designul distinctiv.
(Articol publicat în revista Flote Auto, octombrie 2022)
CITEȘTE ȘI:
Cifrele-cheie care arată cât de indispensabile au devenit autoturismele
Primele licitații pentru proiectul ”Orbital București” – DR1Vest Expres și DR9 Sud Expres
Comentați?