Într-un interviu acordat recent colegilor de la autocar.co.uk, președintele Jeep, Christian Meunier a dat câteva informații interesante despre viitorul mărcii americane. Printre ele, francezul a vorbit și despre potențialul viitorului Jeep Wrangler EV.
Planuri ambițioase pentru legendarul producător american: Jeep și-a propus să devină ”cea mai sustenabilă companie producătoare de SUV-uri din lume”. Iar pasul către sustenabilitate este electrificarea.
”Asta este o tranziție importantă în lumea noastră. Am evoluat câte puțin în fiecare an, dar acum asistăm la o mare revoluție. A face din Jeep cea mai ”verde”, cea mai sustenabilă companie care produce SUV-uri este o provocare mare, dar care ne entuziasmează!”, spune Meunier.
Vezi aici datele complete pentru Renegade 4xe!
În Europa, Jeep se va concentra pe cele trei modele care se vând cel mai bine, Renegade, Compass și Wrangler. Toate au primit versiuni plug-in hybrid, botezate 4xe, versiuni care au fost deja prezentate la începutul anului. Americanii se așteaptă ca acestea să puncteze bine nu numai pe bătrânul continent, ci și în China, pentru că asigură o autonomie electrică de până la 48 km datorită bateriei de 11,4 kW și poate atinge o viteză maximă de 130 km/h pur electric. Sistemul dezvoltă 240 CP și atinge 100 km/h, în cazul lui Renegade, în aproximativ 7 secunde.
Deci Jeep nu se concentrează numai pe emisii, ci și pe sportivitate. Iar acest aspect se va răsfrânge și asupra ”regelui”, care va primi o versiune electrică potentă: Jeep Wrangler EV.
”Asta este o mașină care va face 0-60 mph (0-96 km/h, n.r.) în șase secunde, teoretic, deci va oferi accelerații pe care nu le veți experimenta cu versiunile sale convenționale. O să primiți cel mai capabil Jeep din toate timpurile”.
Spusele președintelui companiei afirmă clar că nu își dorește doar ecologie, ci și performanță. Iar, atâta vreme cât cele două nu se exclud reciproc, Jeep le urmărește în egală măsură.
Câte despre capabilitățile de off-roader, probabil că toată mecanica va fi înlocuită de electronică, ceea ce nu este neapărat rău: greutatea adăugată de pachetul de baterii va fi suplinită de eliminarea diferențialelor masive, garda la sol ar putea să crească, iar experiența specialiștilor americani ar fi garanția unei distribuții perfecte a cuplului pe fiecare roată. Cât despre propulsia electrică, aceasta ar asigura mai puțină poluare în mijlocul pădurii și chiar electricitate în perioadele campării.
Comentați?