Transporturile rutiere influenţează direct competitivitatea Uniunii Europene (UE), deoarece deţin o pondere de peste 70% din totalul modalităţilor de transport existente pe teritoriul statelor membre, iar Ministerul Transporturilor (MT) este împotriva oricăror măsuri protecţioniste luate la nivel naţional, care pot contraveni intereselor comunitare în domeniu.
„Potrivit Cartei Albe a Transporturilor 2011, transportul european se află la răscruce de drumuri. Vechile provocări rămân de actualitate, în timp ce altele noi îşi fac apariţia. Este nevoie de numeroase eforturi pentru a finaliza piaţa internă a transporturilor, afectată de anumite blocaje. Transporturile rutiere influenţează direct competitivitatea Uniunii Europene (UE), deoarece deţin o pondere de peste 70% din totalul modalităţilor de transport existente pe teritoriul statelor membre”, a afirmat secretarul de stat în MT, Iulian Matache, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, în contextul crizei economice, Franţa, Belgia, dar şi alte state europene, au luat o serie de măsuri protecţioniste, legate de activitatea de cabotaj, salariul minim sau odihna de care trebuie să beneficieze conducătorii auto.
„Aceste aspecte au generat o serie de îngrijorări din partea transportatorilor din centrul şi estul Europei. Ministerul Transporturilor este împotriva oricăror măsuri protecţioniste luate la nivel naţional, care pot contraveni intereselor comunitare în domeniu”, a conchis Iulian Matache.
DKV Mobility, o platformă de top pentru servicii internaționale de mobilitate, introduce...
•Răzvan Codorean21 martie 2025Comparativ cu vehiculele tradiționale cu motoare cu ardere internă și cu vehiculele...
•Ada Ștefan19 martie 2025În 2025, managerii de flote sunt mai pregătiți ca niciodată să digitalizeze...
•Ada Ștefan18 martie 2025A apărut numărul 108 al revistei FLOTE AUTO, martie 2025, cu un...
•Flote Auto17 martie 2025
Comentați?