Italia a primit 30 mil. euro de la Comisia Europeană pentru dezvoltarea transportului multimodal

Comisia Europeană a aprobat, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat, o schemă de ajutor italiană pentru a încuraja transportul multimodal, prin trecerea traficului de marfă de la transportul rutier la cel feroviar și maritim, în regiunea Friuli Venezia Giulia.
ford

Schema are un buget total de 30 de milioane de euro și se va desfășura până la 31 decembrie 2027.

Ajutorul va fi acordat sub formă de granturi directe companiilor de logistică și operatorilor de transport multimodal care combină un segment pe calea ferată și pe apă ca alternativă la transportul rutier.

Cuantumul ajutorului pe care îl pot primi beneficiarii eligibili se determină în funcție de reducerea costurilor externe (poluare, zgomot, aglomerație și accidente) realizate de transportul feroviar și pe apă, în comparație cu transportul rutier, precum și de distanța parcursă.

Astfel, pot fi acordate sume mai mari pentru a sprijini serviciile intermodale din regiune, care se referă în principal la transportul plăcilor de oțel pe distanțe foarte scurte, unde alternativa rutieră este semnificativ mai ieftină, dar are ca rezultat creșterea poluării, a zgomotului și a congestionare, precum și producerea unui număr considerabil mai mare de accidente.

Comisia a considerat că schema este benefică pentru mediu și pentru transferul modal de la soluții de transport rutier la soluții de transport mai puțin poluante. În plus, este în conformitate cu prioritățile stabilite în Strategia de mobilitate durabilă și inteligentă și în Agenda Acordului Verde a UE.

Comisia a concluzionat că schema este necesară și adecvată pentru a încuraja trecerea de la transportul rutier la transportul feroviar și pe apă în regiunea Friuli Venezia Giulia. În cele din urmă, Comisia a constatat că ajutorul va fi proporțional, adică limitat la minimul necesar și nu va avea efecte negative nejustificate asupra concurenței și comerțului în UE.

 

CITEȘTE ȘI:

O serie de transportatori și de terminale din portul Rotterdam refuză containere cu destinația Rusia

Trei canale de impact ale războiului din Ucraina. Analiză Euler Hermes

 

 

Adaugati comentariu