Noul punct de frontieră dintre România şi Ucraina, inaugurat săptămâna trecută, va face legătura cu bacul între oraşele Isaccea (judeţul Tulcea) şi Orlovka (regiunea Odesa).
Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, „tranzitarea punctului de trecere a frontierei se realizează operativ, fără timpi de aşteptare suplimentară”.
Această rută, ce presupune o traversare a Dunării cu bacul „Noviodunum” în doar câteva minute, deschide o cale de transport mai rapidă şi mai eficientă ca timpi de operare între localităţile din Ucraina şi cele din România, precum Tulcea, Galaţi, Constanţa sau Brăila. De altfel, nu întâmplător, la Isaccea, în vremurile trecute au fost trei poduri de vase care făceau legătura între cele două maluri ale Dunării, asigurând o legătură neîntreruptă de la Constantinopol până în câmpiile Nistrului.
„Pentru oraşul Isaccea este o oportunitate de dezvoltare şi cred că cele 10 TIR-uri care au trecut prin Vama Isaccea încă din prima zi în care aceasta a devenit operaţională, adică din 12 august, poate fi un argument în acest sens. S-au creat locuri de muncă, vor fi şi servicii care se pot dezvolta în imediata apropiere a Vămii Isaccea, iar construcţia Podului peste Dunăre şi a Drumului expres care va trece prin Isaccea vor contribui şi ele dezvoltarea acestui oraş”, a precizat prefectul judeţului Tulcea, Alexandru Cristian Iordan.
Realizarea trecerii Ro-Ro intre Isaccea si Orlovka este unul din obiectivele anuntate de autoritati inca din anul 1998, atunci cand s-a infiintat Euroregiunea Dunarea de Jos, structura de cooperare transfrontaliera care cuprinde autoritati din Romania (judetele Galati, Braila si Tulcea), Ucraina (regiunea Odessa) si Republica Moldova (raioanele Cahul si Cantemir). Proiectul a fost intarziat in principal din cauza lipsei acordurilor dintre cele doua state.
CITEȘTE ȘI:
Bateria integrată în șasiu: +50% densitate energetică!
Tesla dezvoltă baterii pentru avioane electrice
Daimler, amendă 3 mld. USD pentru software emisii diesel
Comentați?