Ce trebuie să ştii despre optimizarea costurilor şi pregătirea şoferilor

Înnoirea parcului auto este o decizie strategică pentru o companie de transport şi reprezintă o investiţie care pe termen lung se concretizează în reduceri de cheltuieli şi implicit în dezvoltarea afacerii.



administrare-flote-telematica-floteauto

Este însă esenţial ca atunci când faceţi acest pas să vă asiguraţi că şoferii sunt pregătiţi pentru trecerea de la un camion vechi la unul Euro 6.

Fără o pregătire prealabilă, există riscul ca maşinile să nu fie exploatate la capacitate maximă, iar compania să înregistreze în continuare pierderi.

În aceste condiţii, ideal este să acceptaţi oferta dealer-ilor de a beneficia de training pentru personalul dvs, care de obicei vine „la pachet” cu maşina. Cu această ocazie, sunt explicate noile funcţionalităţi ale vehicului, ce elemente
şi dotări are în comparaţie cu clasele inferioare şi este expus modul optim în care ar trebui exploatat. O astfel de sesiune durează aproximativ trei ore pentru un şofer.

Companiile care ignoră utilitatea unui astfel de training riscă să constate, după câteva luni de la achiziţia noilor vehicule, că lipsesc rezultatele investiţiei, că vehiculul Euro 6 a consumat, de pildă, 32 – 34 de litri/ 100 de km, faţă de 25 – 26 de litri cât se aşteptau.

O soluţie complementară la sesiunile de training pentru vehicule noi o reprezintă sistemele capabile să analizeze stilul de condus al şoferilor.

webeye-levente-gall-floteautoAstăzi, optimizarea costurilor este centrul de greutate al oricărui business plan realist. Creşterea numărului transportatorilor nemulţumiţi că banii se duc pe apa sâmbetei din cauza erorilor de exploatare a vehiculelor a avut ca efect creşterea cererii de tehnologii inovatoare, care livrează în cele din urmă un stil de condus mai bun”, a spusLevente Gall, director de vânzări al WebEye Romania.

DrivingStyle, soluţia telematică furnizată de WebEye, permite monitorizarea comportamentului şoferilor şi evaluarea, de către angajator, a stilului de condus. Astfel, managerii ştiu cu precizie cine exploatează vehiculul în mod optim şi cine nu, având posibilitatea să intervină pentru corectarea eventualelor probleme. DrivingStyle furnizează informaţii complexe: cât de corect este utilizată frâna, cât de agresiv se accelerează, cât de bine este utilizat sistemul auxiliar de frânare sau dacă motorul este turat prea mult.

Investiţia în această funcţie dă rezultate pe termen mediu şi lung, contribuind la eliminarea surselor de pierderi pentru companie – service, întreţinere, combustibil – şi la profesionalizarea şoferilor.

Când au apărut primele sisteme telematice care monitorizează şi evaluează stilul de condus al şoferilor, piaţa a răspuns cu reticenţă. Transportatorilor le-a trebuit timp ca să înţeleagă beneficiile şi să-şi dea seama că investiţia face toţi banii. Rezultatul implementării DrivingStyle este, dacă vreţi, similar cu cel al trainingurilor pentru şoferi atunci când trec de la o maşină veche la una nouă. Revin aici şi spun că dealerii au un rol esenţial în educarea clienţilor lor, în sensul că trebuie să le explice că pregătirea corespunzătoare a şoferilor este extrem de benefică pentru companie. Concret, fără pregătire se ajunge la pierderi de câteva sute de euro/ lună/ maşină, ceea ce poate fi devastator pentru o companie, indiferent de mărimea flotei”, a mai spus Levente Gall.

 

 

Adaugati comentariu