Judecătoria Alba Iulia a hotărât sistarea temporară a lucrărilor pe Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda, la solicitarea unei familii din Oarda de Sus, a căror locuinţă se află la 50 de metri de şantier.
Familia Lăncrănjan a dat în judecată atât pe constructorul autostrăzii, cât şi pe Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
După judecarea procesului, instanţa a dispus „încetarea temporară a executării lucrărilor la punctul de lucru Oarda de Sus al Autostrăzii Sebeş-Turda, lotul 1, în zona imobilului proprietatea reclamanţilor situat administrativ pe str. Victoriei nr. 24, până la montarea de către pârâte a panourilor fonoabsorbante şi îndeplinirea măsurilor pentru izolarea fonica a imobilului proprietatea reclamanţilor, ecranarea imobilului de şantierul organizat în imediata apropriere a locuinţei reclamanţilor cu respectarea tuturor măsurilor de proiecţie impuse prin autorizaţia de construire şi acordul de mediu aferente obiectivului de investiţii Autostrada Sebeş- Turda, Lotul 1- punct de lucru Oarda de Sus- în zona imobilului proprietatea reclamanţilor”.
Decizia instanţei este definitivă şi executorie de îndată, fără somaţie şi fără trecerea vreunui termen.
Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj. Pentru finanţarea construcţiei, Comisia Europeană a acordat, prin POIM 2014-2020, fonduri în valoare de 272 milioane de euro.
Realizarea Autostrăzii A10 Sebeş-Turda a fost împărţită în patru loturi.
- Lotul 1 are o lungime de 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Contractul a fost semnat cu asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii la data de 2 decembrie 2014, investiţia urmând a fi finalizată încă din 2016. Anul trecut, Ministerul Transporturilor (MT) spunea că termenul estimat pentru deschiderea traficului este noiembrie 2019.
- Lotul 2 are o lungime de 24,25 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Contractul a fost semnat în data de 2 decembrie 2014 cu asocierea Aktor – Euroconstruct Trading ’98. Stadiul de execuţie a lucrărilor este de 51,8%, iar cel al plăţilor de 45%. Anul trecut, pentru acest lot, MT estima că traficul va fi deschis în iunie 2019. Acum noul termen este decembrie 2019
- Lotul 3, în lungime 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Prima recepţie a fost programată pentru ianuarie 2018, însă neconformităţile în construcţie au determinat CNAIR să amâne cu 90 de zile acordarea avizului. Noul termen prevăzut a fost luna mai 2018, dar nici acesta nu a putut fi respectat. De data aceasta întârzierea nu a durat prea mult, traficul fiind deschis în luna iulie. Contractul a fost semnat în data 20 mai 2014 cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua. Stadiul plăţilor datorate este de 88,98%.
- Lotul 4 are o lungime de 16,3 km şi se termină în Turda. Pe acest sector, dat în folosinţă anul trecut, în iulie 2019, se va face joncţiunea între A10 şi A3 Transilvania. Contractul a fost semnat în data 20 mai 2017 cu asocierea Porr Construct – Porr Bau. Plâţile către constructor au fost făcute în proporţie de 94,64%.
CITEŞTE ŞI:
Au început controalele în transportul alternativ. Ce a găsit Poliţia Rutieră
Inspectorii antifraudă au amendat cu peste 4 mil. lei firmele auto
Daunele materiale pe RCA sunt plătite, în medie, în 17 zile
Comentați?