Advertisement
Sebeş-Turda
Home Infrastructură Instanţa a sistat construcţia Autostrăzii Sebeş-Turda. Află motivul

Instanţa a sistat construcţia Autostrăzii Sebeş-Turda. Află motivul

Judecătoria Alba Iulia a hotărât sistarea temporară a lucrărilor pe Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda, la solicitarea unei familii din Oarda de Sus, a căror locuinţă se află la 50 de metri de şantier.

Familia Lăncrănjan a dat în judecată atât pe constructorul autostrăzii, cât şi pe Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

După judecarea procesului, instanţa a dispus „încetarea temporară a executării lucrărilor la punctul de lucru Oarda de Sus al Autostrăzii Sebeş-Turda, lotul 1, în zona imobilului proprietatea reclamanţilor situat administrativ pe str. Victoriei nr. 24, până la montarea de către pârâte a panourilor fonoabsorbante şi îndeplinirea măsurilor pentru izolarea fonica a imobilului proprietatea reclamanţilor, ecranarea imobilului de şantierul organizat în imediata apropriere a locuinţei reclamanţilor cu respectarea tuturor măsurilor de proiecţie impuse prin autorizaţia de construire şi acordul de mediu aferente obiectivului de investiţii Autostrada Sebeş- Turda, Lotul 1- punct de lucru Oarda de Sus- în zona imobilului proprietatea reclamanţilor”.

Decizia instanţei este definitivă şi executorie de îndată, fără somaţie şi fără trecerea vreunui termen.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj. Pentru finanţarea construcţiei, Comisia Europeană a acordat, prin POIM 2014-2020, fonduri în valoare de 272 milioane de euro.

Realizarea Autostrăzii A10 Sebeş-Turda a fost împărţită în patru loturi.

  • Lotul 1 are o lungime de 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Contractul a fost semnat cu asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii la data de 2 decembrie 2014, investiţia urmând a fi finalizată încă din 2016. Anul trecut, Ministerul Transporturilor (MT) spunea că termenul estimat pentru deschiderea traficului este noiembrie 2019.
  • Lotul 2 are o lungime de 24,25 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Contractul a fost semnat în data de 2 decembrie 2014 cu asocierea Aktor – Euroconstruct Trading ’98. Stadiul de execuţie a lucrărilor este de 51,8%, iar cel al plăţilor de 45%. Anul trecut, pentru acest lot, MT estima că traficul va fi deschis în iunie 2019. Acum noul termen este decembrie 2019
  • Lotul 3, în lungime 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Prima recepţie a fost programată pentru ianuarie 2018, însă neconformităţile în construcţie au determinat CNAIR să amâne cu 90 de zile acordarea avizului. Noul termen prevăzut a fost luna mai 2018, dar nici acesta nu a putut fi respectat. De data aceasta întârzierea nu a durat prea mult, traficul fiind deschis în luna iulie. Contractul a fost semnat în data 20 mai 2014 cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua. Stadiul plăţilor datorate este de 88,98%.
  • Lotul 4 are o lungime de 16,3 km şi se termină în Turda. Pe acest sector, dat în folosinţă anul trecut, în iulie 2019, se va face joncţiunea între A10 şi A3 Transilvania. Contractul a fost semnat în data 20 mai 2017 cu asocierea Porr Construct – Porr Bau. Plâţile către constructor au fost făcute în proporţie de 94,64%.

 

CITEŞTE ŞI:

Au început controalele în transportul alternativ. Ce a găsit Poliţia Rutieră

Inspectorii antifraudă au amendat cu peste 4 mil. lei firmele auto

Daunele materiale pe RCA sunt plătite, în medie, în 17 zile

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

codlea
Infrastructură

Autostrada București – Brașov. CNAIR a avizat documentația pentru lotul Cristian – Codlea

Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat Studiul de Fezabilitate pentru sectorul Cristian...

comarnic
Infrastructură

Circulația pe Centura Comarnic ar putea fi deschisă până la finalul anului

Lucrările la Centura orașului Comarnic, un proiect esențial pentru descongestionarea traficului de...

modernizarea Transfăgărășanului
Infrastructură

Încă un pas pentru modernizarea Transfăgărășanului

Contractul destinat proiectării lucrărilor pentru modernizarea Transfăgărășanului pe sectorul cuprins între km...

basarabi
Infrastructură

Podurile de la Basarabi și Poarta Albă – Midia-Năvodari intră în reabilitare

Podul peste Canalul Dunăre – Marea Neagră de la Basarabi, amplasat pe...