Advertisement

Înmatriculările noi de vehicule rutiere
Home Piaţa auto Analize de piață Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 13,5% în trimestrul IV 2024

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 13,5% în trimestrul IV 2024

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 13,5% în trimestrul IV 2024 față de perioada similară a anului anterior, potrivit datelor publicate, marți, de Institutul Național de Statistică.

Astfel, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creșteri la categoria mopede și motociclete – 55% și la categoria autoturisme – 12,3%. În schimb, la categoria autobuze și microbuze, înmatriculările noi au scăzut cu 2,6%.

În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creșteri la toate categoriile: mopede și motociclete – 81,7%, autobuze și microbuze – 7,5% și autoturisme – 5%.

Potrivit INS, la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creșteri la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – 12,6% și la categoria remorci și semiremorci – 5,6%. În schimb, înmatriculările noi de autotractoare au scăzut cu 5,9%.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat majorări la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – 11,2%, la categoria remorci și semiremorci – 6,6% și scădere la categoria autotractoare, cu 31,5%.

Față de trimestrul anterior, în trimestrul IV 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creștere cu 5,2% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și cu 0,1% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Înmatriculările noi

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2024, în proporție de 63,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,2%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 33,3%; pentru categoria autobuze și microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 22,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede și motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 24,0% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporție de 27,3%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporție de 44%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 22,6% au fost clasificate în norma Non-Euro.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Piața europeană de mașini second hand crește, dar prețurile scad

 

Belgia oferă o șansă flotelor de mașini electrice hibride

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

toyota
Analize de piață

Toyota este cea mai valoroasă marcă de automobile din lume

Toyota, care a rămas și în 2024 cel mai mare producător auto,...

vehicule electrice
Analize de piațăFlotă verde

Vânzările globale de vehicule electrice au crescut cu 18% în ianuarie 2025 față de ianuarie 2024

Numărul de vehicule electrice vândute la nivel global în ianuarie 2025 a...

Piața auto
Analize de piață

Tendințele care vor domina piața auto în următorii 15 ani

Piața auto globală trece printr-o schimbare radicală care o va influența masiv...

autoturisme
Analize de piață

APIA: Exporturile de autoturisme noi au însumat 12 miliarde de euro în 2024

În anul 2024, România a exportat autoturisme noi în valoare de aproximativ...