Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 13,5% în trimestrul IV 2024 față de perioada similară a anului anterior, potrivit datelor publicate, marți, de Institutul Național de Statistică.
Astfel, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creșteri la categoria mopede și motociclete – 55% și la categoria autoturisme – 12,3%. În schimb, la categoria autobuze și microbuze, înmatriculările noi au scăzut cu 2,6%.
În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creșteri la toate categoriile: mopede și motociclete – 81,7%, autobuze și microbuze – 7,5% și autoturisme – 5%.
Potrivit INS, la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creșteri la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – 12,6% și la categoria remorci și semiremorci – 5,6%. În schimb, înmatriculările noi de autotractoare au scăzut cu 5,9%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat majorări la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – 11,2%, la categoria remorci și semiremorci – 6,6% și scădere la categoria autotractoare, cu 31,5%.
Față de trimestrul anterior, în trimestrul IV 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creștere cu 5,2% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și cu 0,1% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2024, în proporție de 63,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,2%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 33,3%; pentru categoria autobuze și microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 22,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede și motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 24,0% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporție de 27,3%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporție de 44%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 22,6% au fost clasificate în norma Non-Euro.
CITEȘTE ȘI:
Piața europeană de mașini second hand crește, dar prețurile scad
Belgia oferă o șansă flotelor de mașini electrice hibride
Comentați?