Noul guvern belgian a lansat un program care conține o secțiune privind mașinile de companie și mobilitatea lucrătorilor, în care sunt incluse o serie de măsuri destinate ecologizării flotelor corporative. În acest context, cel puțin în viitorul apropiat, mașinile electrice hibride vor putea face parte din parcurile auto ale firmelor, ele constituind, de altfel, majoritatea vânzărilor către companii.
Astfel, guvernul belgian intenționează să acorde o perioadă de tranziție mai largă spre transportul cu emisii zero, până în 2029, considerând că „un vehicul electric nu este o opțiune pentru toată lumea, în special în zonele urbane cu blocuri, în zonele rurale izolate și pentru gospodăriilor cu venituri mici”.
Drept urmare, procentul maxim de deducere fiscală pentru mașinile electrice hibride se va menține la 75% până la finalul anului 2027. Va scădea apoi la 65% în 2028 și la 57,5% în 2029. La fel, cheltuielile cu combustibilul hibrizilor vor rămâne deductibile la 50% până la sfârșitul anului 2027, iar cheltuielile cu energia electrică vor beneficia de aceeași deductibilitate ca și cele ale modelelor electrice.
Belgia ia în considerare și stabilirea unui buget de mobilitate pentru toți rezultat din bugetul de mobilitate clasic. „Acest nou buget de mobilitate va înlocui schemele existente pentru munca la domiciliu și deplasările private ale angajatului, cu scopul de a simplifica sistemul actual”, arată guvernul belgian într-o declarație publică.
Totodată, sunt luate în calcul atât simplificarea regulile legate de limitarea deductibilității cheltuielilor legate de utilizarea unui vehicul, pentru a reduce sarcinile administrative, cât și introducerea unui mecanism de leasing social pentru vehicule („Social Lease”), destinat lucrătorilor al căror venit este sub un anumit prag.
CITEȘTE ȘI:
Pentru înverzirea flotelor, Comisia Europeană s-ar putea inspira din modelul belgian
Finanțare europeană pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov – Bacău A13
Comentați?