Advertisement

Înmatriculărilele
Home Piaţa auto Analize de piață Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 12,7% în trimestrul III

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 12,7% în trimestrul III

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 12,7% în trimestrul III 2021 faţă de trimestrul III 2020, arată datele publicate joi de Institutul Național de Statistică.

Potrivit INS, au fost înregistrate creṣteri la categoriile autoturisme cu 13,1% ṣi mopede ṣi motociclete cu 3,6% ṣi scădere la categoria autobuze și microbuze cu 18,6%.

În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la categoriile mopede ṣi motociclete cu 25,8% ṣi autoturisme cu 15,9% ṣi scădere la categoria autobuze ṣi microbuze cu 39,9%.

Înmatriculările

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la categoriile autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) ṣi autotractoare cu 1,9% fiecare ṣi scădere la categoria remorci ṣi semiremorci cu 1,3%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: categoria autotractoare cu 32,9%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 31,2% ṣi la categoria
remorci semiremorci cu 10,9%.

Faţă de trimestrul II 2021, în trimestrul III 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere cu 15,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și scădere cu 6,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Înmatriculăril

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului III 2021, în proporție de 56,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 12,1%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,3%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 33,1%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 26,4% au fost clasificate în norma Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,7% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 30,0% au fost clasificate Non-Euro.

 

CITEȘTE ȘI:

Primăria Constanța își extinde flota cu 35 de autoturisme în leasing operațional

Mai mult de jumătate dintre vehiculele ușoare vândute până în 2026 vor fi electrificate

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

constructorii auto
Analize de piațăFlotă verde

Noile obiective de CO2 vor forța constructorii auto să vândă vehicule electrice mai ieftine?

Constructorii auto sunt între ciocan și nicovală. Pe de o parte, vânzările...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 6,35% în primele 8 luni din 2024

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au ajuns, în primele opt luni...

BYD
Analize de piață

Producătorul de mașini electrice BYD ar fi depășit deja Tesla la nivel global, potrivit ABI Research

Potrivit experților de la compania de cercetare ABI Research, meciul dintre chinezii...

vehicule electrice
Analize de piață

Care este noul segment al cumpărătorilor de vehicule electrice. Analiză BCG

Numărul potențialilor cumpărători de mașini de ultimă generație este în creștere, acești...