Advertisement

încărcare electrică
Home Piaţa auto Analize de piață Înmatriculările de mașini electrice au explodat în primul trimestru din 2020

Înmatriculările de mașini electrice au explodat în primul trimestru din 2020

Covid-19 pare a fi scos ce e mai pur din clienții de autoturisme, ca să folosim o exprimare… plastică. Într-o perioadă în care autoturismele cu motoare diesel și pe benzină au suferit regrese dramatice, înmatriculările de mașini electrice și PHEV au explodat!

Din raportul publicat azi de către ACEA (Asociația Europeană a Constructorilor de Automobile), reies două aspecte importante: procentual, declinul autoturismelor pe benzină și al celor diesel a fost egal, în timp ce autovehiculele cu încărcare la priză și-au dublat înmatriculările.

➡ Înmatriculări vehicule comerciale pe țări 💡

Chiar și după regresul cu 32,2% al mașinilor pe benzină, situația generală a înmatriculărilor din Europa în primul trimestru arată un monopol al acestora, care însumează 52,3% din total, urmate fiind de cele diesel, cu 29,9% din total și de hibride, cu 9,4%. Însă marele câștigător este segmentul autovehiculelor cu încărcare la priză, care și-a mărit cota de piață puternic, de la 2,8% în primul trimestru din 2019, până la 6,8% în aceeași perioadă din 2020.

Inmatriculari Europa trimestrul 1 2020

Și în România, înmatriculările de mașini electrice au explodat

Situația la nivel european diferă oarecum de cea din România. Astfel, românii preferă într-o mai mare măsură motoarele pe benzină (64,9%), în timp ce motoare cu combustibili alternativi nu au fost înmatriculate în primul trimestru, din cauza infrastructurii extrem de ”rarefiată” a stațiilor CNG și total inexistentă a celor de hidrogen. Autovehiculele diesel au fost înmatriculate în aproximativ aceeași proporție ca în Europa (29,4%), în timp ce vehiculele cu încărcare la priză (electrice + PHEV) au însumat numai 1,5% din înmatriculări. Și hibridele clasice au fost mai slab reprezentate decât în Europa, cu 4,2% din total.

Înmatriculările de mașini electrice au explodat în primul trimestru din 2020 floteauto.ro

În pofida unei cote de piață mai mici, autovehiculele 100% electrice au înregistrat un progres de 27,2%, iar totalul celor cu încărcare la priză (incluzând aici și electricele pure, și PHEV-urile), a înregistrat un progres de 41,1%. Per ansamblu, considerând și vehiculele hibrid fără încărcare la priză, cota de piață a ”segmentului verde” a crescut de la 4,1% în primul trimestru din 2019, la 5,7% în aceeași perioadă din 2020.

surse: APIA, ACEA

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașini second hand
Analize de piațăAuto rulate

Transparența pieței de mașini second hand din România a scăzut ușor pe parcursul anului

Deși piața de mașini second hand s-a stabilizat și a revenit, în...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Italia
Analize de piață

Italia cere UE o examinare anticipată a interdicției mașinilor termice din 2035

Italia dorește ca Uniunea Europeană să devanseze examinarea interdicției privind vânzarea de...

autoturisme pur electrice
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme pur electrice s-au prăbușit cu 56,6% în luna septembrie

În luna septembrie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului...