În luna martie 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 5,2% față de luna similară de anul trecut, până la un nivel de 1.031.875 unități, anunță Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Pe de altă parte, în primul trimestru din 2024, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 2.768.639 de autoturisme, în creștere cu 4,4% față de perioada similară din 2023.
Din totalul autoturismelor înmatriculate în UE, 332.999 de unități au fost full electrice, iar 1.005.316 unități, hibride.
Potrivit ACAROM, au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi, comparativ cu perioada similară din 2023, în Franța (5,7%), Italia (5,7%), Germania (4,2%) și Spania (3,1%).
În primul trimestru, România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 33.228 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o scădere de 10,1% comparativ cu perioada ianuarie – martie 2023. Dintre acestea, 3.400 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică si 11.245 unități, propulsie hibridă.
În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în UE, în primul trimestru, au fost produse de grupul Volkswagen, 827.568 unități, în creștere cu 0,7%. Pe locul secund se situează grupul Stellantis, cu 598.167 unități înmatriculate, în creștere cu 4,2%, urmat de grupul Renault, cu 313.194 unități înmatriculate, în creștere cu 2,2%.
Dacia a înmatriculat, în intervalul ianuarie – martie, 151.497 unități, în creștere cu 3,2% față de perioada similară de anul trecut.
Tot în primul trimestru, Ford a înmatriculat un număr de 116.538 unități noi, în scădere cu 15,9% față de ianuarie – martie 2023.
CITEȘTE ȘI:
Producția auto din România, în creștere cu 7,1% în trimestrul I al anului
Cum să economisești bani la achiziționarea unei polițe RCA
Comentați?