Înmatricularea vehiculelor lente, adoptată de Senat

Senatul a adoptat tacit, în luna noiembrie, propunerea legislativă privind înmatricularea vehiculelor lente de către Regia Autonomă Registrul Auto Român.



Înmatricularea vehiculelor lente

Proiectul vizează modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România.

Potrivit iniţiativei unui grup de parlamentari UDM, autovehiculul lent este definit, ca vehiculul rutier antrenat de un motor încorporat şi care pe un drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 de km pe oră.

Totodata, la articolul 1 al OG 79/2000 este introdus un nou alineat cu urmatorul cuprins: „Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculelor rutiere lente, care au fost deja inmatriculate intr-un stat membru al Uniunii Europene”.

In prezent, articolul 1 alineatul (1) al Ordonantei prevede ca: „Vehiculele rutiere pot fi inmatriculate sau inregistrate in Romania numai dupa omologarea si certificarea autenticitatii acestora, dupa caz, de catre Regia Autonoma «Registrul Auto Roman», denumita in continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului”.

„Din categoria vehicule rutiere lente fac parte o gama variata de vehicule, care ofera printre altele solutii eco-friendly, precum si solutii de transport avansate cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu CO2. Aceste vehicule sunt inmatriculate si folosite in diferite tari apartinand UE, avand utilizare conform unor reguli precise pe drumurile publice, cum ar fi limitarea vitezei la maximum 25 km/h. Tari europene precum Austria, Slovacia, Germania, Malta, Slovenia, Croatia, Polonia, Olanda au gasit solutia legislativa proprie pentru punerea in circulatie a acestor vehicule, chiar sub denumirea de «vehicul lent», reusind astfel sa reduca poluarea, datorita faptului ca pentru distantele scurte utilizeaza vehiculele sus-mentionate”, arata deputatul Attila-Zoltán Cseke.

Propunerea legislativă va fi dezbătută şi de Camera Deputaţilor, forul decizional în acest caz.

 

CITEŞTE ŞI:

Analiză Erste: Leul se depreciază, iar creşterea economică încetineşte

Cum a ajuns România lider regional pentru ALD Automotive pe segmentul flotelor „verzi“

Consiliul Concurenţei va urmări ieftinirea carburanţilor

 

Adaugati comentariu