Advertisement

vehicule lente
Home Administrare flote Juridic Înmatricularea vehiculelor lente, adoptată de Senat

Înmatricularea vehiculelor lente, adoptată de Senat

Senatul a adoptat tacit, în luna noiembrie, propunerea legislativă privind înmatricularea vehiculelor lente de către Regia Autonomă Registrul Auto Român.

Proiectul vizează modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România.

Potrivit iniţiativei unui grup de parlamentari UDMR, autovehiculul lent este definit, ca vehiculul rutier antrenat de un motor încorporat şi care pe un drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 de km pe oră.

Totodata, la articolul 1 al OG 79/2000 este introdus un nou alineat cu urmatorul cuprins: „Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculelor rutiere lente, care au fost deja inmatriculate intr-un stat membru al Uniunii Europene”.

În prezent, articolul 1 alineatul (1) al Ordonantei prevede ca: „Vehiculele rutiere pot fi inmatriculate sau inregistrate in Romania numai dupa omologarea si certificarea autenticitatii acestora, dupa caz, de catre Regia Autonoma «Registrul Auto Roman», denumita in continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului”.

„Din categoria vehicule rutiere lente fac parte o gama variată de vehicule, care oferă printre altele soluții eco-friendly, precum și soluții de transport avansate cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu CO2. Aceste vehicule sunt înmatriculate și folosite în diferite țări aparținând UE, având utilizare conform unor reguli precise pe drumurile publice, cum ar fi limitarea vitezei la maximum 25 km/h. Țări europene precum Austria, Slovacia, Germania, Malta, Slovenia, Croația, Polonia, Olanda au găsit soluția legislativă proprie pentru punerea în circulație a acestor vehicule, chiar sub denumirea de «vehicul lent», reușind astfel să reducă poluarea, datorită faptului ca pentru distanțele scurte utilizează vehiculele sus-menționate”, arată deputatul Attila-Zoltán Cseke.

Propunerea legislativă va fi dezbătută şi de Camera Deputaţilor, forul decizional în acest caz.

 

CITEŞTE ŞI:

Analiză Erste: Leul se depreciază, iar creşterea economică încetineşte

Cum a ajuns România lider regional pentru ALD Automotive pe segmentul flotelor „verzi“

Consiliul Concurenţei va urmări ieftinirea carburanţilor

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Chatbotul RAReş
Juridic

RAR a lansat Chatbotul RAReş, pentru ca publicul să acceseze mai uşor informaţii tehnice

Registrul Auto Român (RAR) a lansat Chatbotul RAReş, pentru ca publicul să...

rar
Juridic

Staţiile ITP, atelierele TLV şi serviciul programări al RAR nu vor funcţiona în perioada 5-6 octombrie 2024

Stațiile ITP, atelierele TLV precum si serviciul programări activități la RAR nu...

CO2
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană refuză amânarea cu doi ani a țintelor de CO2 pentru vehicule

După cum era de așteptat, Comisia Europeană a refuzat solicitarea (neoficială) a...

concediere colectivă
Juridic

Obligația de informare și consultare în contextul concedierilor colective

Într-un peisaj legislativ în continuă evoluție, înțelegerea corectă a procesului de concediere...