Senatul a adoptat tacit, în luna noiembrie, propunerea legislativă privind înmatricularea vehiculelor lente de către Regia Autonomă Registrul Auto Român.
Proiectul vizează modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România.
Potrivit iniţiativei unui grup de parlamentari UDMR, autovehiculul lent este definit, ca vehiculul rutier antrenat de un motor încorporat şi care pe un drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 de km pe oră.
Totodata, la articolul 1 al OG 79/2000 este introdus un nou alineat cu urmatorul cuprins: „Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculelor rutiere lente, care au fost deja inmatriculate intr-un stat membru al Uniunii Europene”.
În prezent, articolul 1 alineatul (1) al Ordonantei prevede ca: „Vehiculele rutiere pot fi inmatriculate sau inregistrate in Romania numai dupa omologarea si certificarea autenticitatii acestora, dupa caz, de catre Regia Autonoma «Registrul Auto Roman», denumita in continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului”.
„Din categoria vehicule rutiere lente fac parte o gama variată de vehicule, care oferă printre altele soluții eco-friendly, precum și soluții de transport avansate cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu CO2. Aceste vehicule sunt înmatriculate și folosite în diferite țări aparținând UE, având utilizare conform unor reguli precise pe drumurile publice, cum ar fi limitarea vitezei la maximum 25 km/h. Țări europene precum Austria, Slovacia, Germania, Malta, Slovenia, Croația, Polonia, Olanda au găsit soluția legislativă proprie pentru punerea în circulație a acestor vehicule, chiar sub denumirea de «vehicul lent», reușind astfel să reducă poluarea, datorită faptului ca pentru distanțele scurte utilizează vehiculele sus-menționate”, arată deputatul Attila-Zoltán Cseke.
Propunerea legislativă va fi dezbătută şi de Camera Deputaţilor, forul decizional în acest caz.
CITEŞTE ŞI:
Analiză Erste: Leul se depreciază, iar creşterea economică încetineşte
Cum a ajuns România lider regional pentru ALD Automotive pe segmentul flotelor „verzi“
Consiliul Concurenţei va urmări ieftinirea carburanţilor
Comentați?