Încep pregătirile pentru lansarea programelor Rabla 2021

În luna martie, încep pregătirile pentru lansarea programelor Rabla 2021, care vor dispune ”cel puţin de bugetul de anul trecut şi cel puţin de sumele de anul trecut”, a anunțat ministrul Mediului, Tanczos Barna.
rabla

„În luna martie pregătim toate programele care vor fi lansate în 2021 prin AFM. Cu siguranţă mergem mai departe. Vom avea finanţare consistentă pentru schimbarea parcului auto, pentru că asta înseamnă practic Rabla şi Rabla Plus. Rabla Clasic înseamnă înlocuirea maşinilor vechi, Rabla Plus înseamnă o altă dimensiune, înseamnă circulaţie pe drumurile publice cu mijloace de transport care nu au amprentă de carbon”, a afirmat Tanczos Barna.

Acesta a precizat că prima de casare și eco-tichetul ”vor fi cel puţin egale cu sumele pe care le-am avut până acum”.

”Mergem mai departe cu programele respective şi alocăm sume suficiente ca să fim eficienţi, să schimbăm parcul auto. Sper să putem aloca sume mai mari. Sumele pe maşină vor fi cel puţin egale cu sumele pe care le-am avut până acum”, a arătat ministrul Mediului.

Totodată, Tanczos Barna a menţionat că trebuie să fie verificate acele informaţii potrivit cărora „unele maşini care sunt cumpărate prin aceste programe sunt după aceea vândute în străinătate”.

„Trebuie să vedem dacă sunt adevărate acele informaţii cum că se exportă subvenţie, cum că unele maşini care sunt cumpărate prin aceste programe sunt după aceea vândute în străinătate şi dacă există aşa ceva trebuie să contracarăm asemenea metode”, a subliniat ministrul Mediului.

Programul Rabla a fost lansat anul trecut în data de 17 martie, iar Rabla Plus, în data de 25 martie.

În 2020, bugetul Rabla Clasic a avut o valoare de 405 milioane lei, iar cel al Rabla Plus, de 140 de milioane de lei.

Potrivit Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), prima de casare pentru autovehicule a fost de 6.500 lei, iar pentru motociclete, de 3.500 lei. Pentru a beneficia de prima de casare, autovehiculul nou trebuia să genereze maximum 120 g CO2/km (maximum 140 g CO2/km conform standardului WLTP), iar motocicletele maximum 125 g CO2/km. Totodată, ecobonusul a fost de 1.000 lei pentru un autovehicul echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km (maximum 105 g CO2/km conform standardului WLTP) sau echipat cu motorizare GPL/GNC ori în valoare de 2.500 lei pentru un autovehicul hibrid.

Ecobonusurile se pot cumula în cazul în care mașina nouă îndeplinește ambele condiții, astfel că, anul ttrecut, s-a ajuns la o reducere de 10.000 lei din prețul total al autovehiculului nou.

În cazul programului Rabla Plus, valorea ecotichetului pentru achiziționarea unui autovehicul full electric a fost de 45.000 lei, iar în cazul unui autovehicul hibrid plug-in, de 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare.

Accesarea Programului „Rabla Plus” nu este condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, însă prima de casare oferită în cadrul Programului Rabla Clasic se poate cumula cu unul dintre ecotichetele prevăzute de Programul Rabla Plus.

Pentru motociclete, valoarea ecotichetului a fost, în 2020, de 3.500 de lei, la care s-a adăugat prima de casare de 3.500 lei, în cazul în care se optează pentru casarea unui autovehicul, valoarea cumulată fiind de 7.000 lei, dar care nu poate depăși 50% din prețul de comercializare.

 

CITEȘTE ȘI:

Încep expropierile pe Centura Bucureşti Sud și sectorul Mihăileşti – Suplacu de Barcău, de pe Autostrada Transilvania

Poşta Română va investi 22 mil. euro în construcția a două centre logistice, în București și Cluj

Peste 45% din vehiculele controlate de RAR, în 2020, prezentau deficiențe tehnice majore

 

Adaugati comentariu