Încep lucrările la lotul 5 Piteşti – Curtea de Argeş de pe Autostrada Piteşti – Sibiu

Construcția lotului 5 Piteşti - Curtea de Argeş de pe Autostrada Piteşti - Sibiu demarează pe 1 septembrie, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a precizat că a fost emis ordinul de începere a lucrărilor.
Autostrada Piteşti - Sibiu

”Proiectarea a fost încheiată, intrăm în faza de execuţie. Constructorul este deja mobilizat în teren pentru a porni munca pe cei 30 de km ai şantierului. Este o investiţie complexă, cu o valoare de 1,7 miliarde de lei, ce va cuprinde: 13 poduri, trei pasaje, un viaduct, trei noduri rutiere, două spaţii de servicii, două parcări de scurtă durată, două centre de coordonare şi întreţinere”, a arătat Cătălin Drulă.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi este împărţită în cinci loturi: Sibiu –
Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea
opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Se estimează că va fi operațională în 2026.

Pentru Lotul 1 Sibiu – Boiţa (13,7 km), CNAIR a semnat la finalul lunii martie 2020 ordinul de începere a
lucrărilor. Contractul de proiectare şi execuţie pentru acest lot, cu o valoare de 612,64 milioane de lei, fără
TVA, a fost încheiat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi compania Porr Construct. Potrivit
prevederilor contractului, a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni ca perioadă de
execuţie a lucrărilor şi 120 de luni perioadă de garanţie. Reprezentanții Ministerului Transporturilor spun ca
în 2022, acest lot va fi deschis traficului.

Pentru Lotul 2 Boița – Cornetu (31,33 km), în luna februarie 2021, CNAIR a primit un număr de 11 oferte.
Procedura este de tipul „licitație restransă”, iar dintre cei 11 candidați, CNAIR va selecta un număr de
minim 5 – maxim 6, care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție
publică. Valoarea estimată a contractului este de 4.635.473.646,00 lei fără TVA, finanțarea urmând a fi
asigurată din fonduri europene. Termenul de realizare prevăzut este de 18 luni proiectare și 50 de luni
execuție.

Pentru Lotul 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km), în luna noiembrie 2020, CNAIR a primit un număr de 15
oferte. Valoarea estimată a contractului este de 5,32 miliarde de lei fără TVA, durata acestuia fiind de 14
luni pentru perioada de proiectare, 59 luni pentru perioada de execuţie şi 60 luni pentru perioada de garanţie
a lucrărilor.
Principalele lucrări ale acestei secţiuni sunt:95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente în
lungime de 1.7 km/ galerie, două noduri rutiere la Cornetu și Văleni și un ecoduct în zona localităţii
Călineşti.

Pentru Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeş (9,86 km), în urma licitației la care au participat 10 ofertanți,
câștigătoare a fost desemnată compania Porr Construct. Valoarea contractului este de 2 mld. de lei fără
TVA, durata acestuia fiind de 60 luni, din care 16 luni perioada de proiectare şi 44 luni perioada de execuţie.
Pe traseul Secţiunii 4 se va construi Tunelul Momâia (1,35 km), care implică alte lucrări tehnice complexe.
Evaluarea ofertelor a durat un an și jumătate.

 

CITEȘTE ȘI:

Integrări prin API: Soluții hibride pentru managementul operațiunilor flotei

Groupama și Omniasig vor asigura mașinile Camerei Deputaților

Adaugati comentariu