Împreună, cei cinci mari constructori auto europeni – BMW, Mercedes, Renault, Stellantis și Volkswagen – și-au dublat profiturile anuale în 2022 comparativ cu 2019, până la un total de 64 de miliarde de euro, arată o analiză realizată de organizația non-guvernamentală Transport & Environment.
Potrivit T&E, cei mai mari cinci producători de automobile europeni și-au mărit cu toții marjele de profit comparativ cu perioada pre- pandemică, în pofida faptului că au vândut cu 25% mai puține mașini în total.
De exemplu, BMW aproape și-a triplat marja de profit în 2022 comparativ cu 2019, în timp ce Stellantis și-a dublat marja – ca parte a trecerii, la nivel de industrie, de la vânzarea mai multor mașini pentru piața de masă, la vânzarea unui număr mai mic de vehicule premium, dar mai scumpe.
Cei cinci mari constructori auto europeni plătesc, de asemenea, 19,7 miliarde de euro în dividende și 7,5 miliarde de euro în răscumpărări de acțiuni, în scopul creșterii prețului acestora. De pildă, Stellantis intenționează să cheltuiască 5,7 miliarde de euro pentru dividende și răscumpărare de acțiuni.
În timp ce companiile auto au acordat prioritate vânzării de vehicule mai profitabile, și salariile directorilor a crescut, în medie, cu 50% comparativ cu 2019.
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a fost plătit cu 14,9 milioane de euro anul trecut, de aproape două ori mai mult decât atunci când era șeful PSA, în 2019.
Șeful Mercedes, Ola Källenius, a câștigat cu 75% mai mult anul trecut decât în 2019.
Doar șeful Volkswagen, Oliver Blume, a obținut mai puțin în 2022 comparativ cu predecesorul său din 2019, dar compania plănuiește să-i majoreze salariul maxim cu 25%.
CITEȘTE ȘI:
Primăria Sectorului 1 participă la programul Rabla Local, asigurând finanțare pentru 5.000 de mașini
”Undă verde” pentru înfiinţarea registrului electronic al istoricului vehiculelor rutiere
Comentați?