Taximetriștii din București vor să-și vândă mașinile electrice pe care le utilizează, din cauza numărului insuficient de stații de încărcare. Prin vocea vicepreşedintelui Federaţiei Naţionale a Camerelor Operatorilor de Taxi şi Taximetriştilor Independenţi, Andrei Gafiţa, aceștia au anunțat că intenționează să treacă la vehicule EURO 6 alimentate cu GPL.
Tocmai când Primăria Capitalei a propus un nou regulament pentru atribuirea autorizaţiilor taxi, în care cel mai mare punctaj este acordat solicitanților cu mașini electrice, cei care operează vehicule ”verzi” în activitățile de taximetrie din București vor să renunțe la ele.
Astfel, vicepreşedintele Federaţiei Naţionale a Camerelor Operatorilor de Taxi şi Taximetriştilor Independenţi, Andrei Gafiţa, a declarat că ”40 – 50 de colegi taximetrişti cu maşini electrice intenţionează să le vândă şi să treacă la maşini EURO 6 cu gaz, din cauză că nu au posibilitatea să le încarce”.
Intenția a fost exprimată la dezbaterea publică organizată de Primăria Capitalei, care a propus noi criterii de departajare pentru acordarea celor 2.700 de autorizații de taxi disponibile în acest moment: full electric – 30 de puncte; hibrid plug-in – 20 de puncte; hibrid – 10 puncte; EURO 6 – 5 puncte.
La rândul său, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu, a precizat că susţine acordarea a 30 de puncte pentru maşinile full electric, dar a adăugat că 5 puncte pentru maşini EURO 6 este prea puţin. Accesta a reiterat că taximetriștii nu au sufiecinte stații de încărcare.
„Nu avem infrastructura necesară nici măcar în Bucureşti. Dacă cele 2.700 de autorizaţii ar fi luate de persoane fizice, nu de firme – vă daţi seama că nu avem infrastructură pentru a încărca cele 2.700 de autovehicule şi ar trebui să vedeţi aruncate peste balcoane sau geamuri cabluri electrice ca să îşi încarce maşinile seara”, a susţinut Vasile Ştefănescu.
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat că din proiect nu pot fi eliminate criteriile prevăzute şi în legea taximetriei precum: vechimea autovehiculului, clasificarea acestuia în funcţie de normele de poluare, echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat sau perioada de deţinere a autorizaţiei de taxi.
„Ce putem să facem este să modificăm ponderea acestor criterii – este un atribut pe care legea îl dă Consiliilor locale”, a menţionat Nicușor Dan.
CITEȘTE ȘI:
Test video cu camera DVR Nextbase 622GW
Licitații pentru construcția a două tronsoane din Autostrada Buzău – Focşani, parte din A7
Comentați?