High tech. Wrangler 4xe se adaptează la vreme. Și-n reclame

Jeep a folosit o metodă inovativă de a promova versiunea hibrid plug-in a lui Wrangler, devenind prima companie care a derulat o campanie folosind tehnologia meteo Volta.
Wrangler

Poate că veți mustăci și vă veți gândi că povestea ce tocmai o spunem are drept loc de desfășurare America. Da, aveți dreptate că aceea este locația – mai exact California, dintr-un motiv pe care o s-l punctăm. Însă subiectul este o mostră de inventivitate care poate să servească drept model pe toate meridianele lumii.

Așadar, contextul. Jeep pune accent pe electrificare și și-a propus să ofere variante 4xe cu emisii zero în fiecare segment de SUV până în 2025. Iar pe acest drum ambițios, a ales pentru lansarea versiunii plug-in hibrid 4xe a lui Wrangler California. Cea mai mare piață de vehicule electrice din SUA.

Wrangler

Evident, avea nevoie de mai mult decât un simplu mesaj de marketing pentru a ieși în evidență într-un mediu concurențial extrem de puternic. Trebuia să atragă un public tot mai conștient nu doar de noua direcție în care se îndreaptă industria auto, ci mai ales de necesitatea acestui demers. Și care, pe de altă parte, are la îndemână un portofoliu tot mai vast de modele, aparținând deopotrivă mărcilor consacrate sau start-up-urilor care se implică în cursa pentru un viitor cu emisii zero.

Pilonul central, stațiile de încărcare

Iar lucrurile au mers în două direcții, folosindu-se drept pilon central stația de încărcare. Primul pas a fost acela de a oferi stații cu branding Jeep în zonele cu trasee naturale frecventate de către iubitorii de aventură în sălbăticie. Căci, nu-i așa, pentru capacitățile lor în aceste zone sunt recunoscute modelele mărcii, iar Wrangler este o legendă în rândul modelelor destinate temerarilor dornici de adrenalina indusă de ieșirile în off-road extrem.

A venit însă și o altă idee. Legată de condițiile meteo. Un aspect extrem de important pentru iubitorii ieșirilor în natură. Dar și, pe de altă parte, prilej de a pune în valoare nu doar capacitățile mașinii în situații și mai dure – noroi, zăpadă, gheață – ci și versatilitatea acesteia. Căci Wrangler te ferește de vremea rea, dar îți poate oferi și satisfacția de a experimenta libertatea pe care ți-o oferă un drum sub cerul liber.

Iar modalitatea prin care acesta a fost transmis a fost spectaculos. Un ad digital, pe un ecran de 55 inch, care aveau rolul de a atrage atenția celor care își încarcă vehiculele, dar și a trecătorilor. Folosindu-se încărcătoarele Volta, situate în afara magazinelor precum Walgreens, Kohl’s și Amazon Fresh, rețeaua incluzând peste 1.600 de stații cu o medie zilnică de șapte sesiuni.

Și nu este totul. Reclama digital oferea imaginea unui Wrangler 4xe fără uși și acoperiș atunci când vremea este însorită. Și sloganul „Îmbrățișarea naturii nu s-a simțit niciodată mai natural”. Ori, dimpotrivă, cu modelul pregătit de vreme rea, și semnalizând-o cu farurile aprinse, atunci când este înnorat. Și mesajul ”Încăcați-vă înainte și înfruntați elementele”, referire, evident, la surprizele ascunse de nori.

Wrangler

Și nu oricum. Reclama ținea cont de condițiile meteo reale, folosind tehnologia meteo Volta, care permite actualizarea în timp real. Marissa Hunter, vicepreședinte de marketing în America de Nord pentru Stellantis, a declarat că tehnologia Volta a oferit echipei de creație a producătorului auto „un spațiu alb cool pentru a dezvolta conținutul”. Iar agenția digitală Huge a creat reclamele. „Am petrecut timp înțelegând cu adevărat tehnologia stației de încărcare și avantajele competitive și am dat apoi startul eforturilor echipelor creative. Cred că au venit cu ceva la fel de distractiv ca marca Jeep, la fel de cool ca „electrificarea” și veridic pentru valorile autenticității, aventurii și libertății”, a completat aceasta.

Hunter a spus că scopul campaniei a fost acela de a sensibiliza publicul înclinat spre vehiculele electrice într-un moment în care opțiunile lor s-au extins. Jeep speră ca campania să-și întărească angajamentul față de electrificare, a spus ea, rămânând în același timp fidelă reputației mărcii de „marca de SUV-uri care merg oriunde și cu care faci orice”.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, noiembrie 2021)

 

 

CITEȘTE ȘI:

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 11,4%

Citan & Kangoo Van, Van of the Year 2022

 

 

Adaugati comentariu