Guvernul a aprobat trei investiții în infrastructura rutieră, derulate prin Ministerul Transporturilor, a căror valoare însumată se ridică la 2,8 miliarde de lei.
Astfel, au fost aprobați indicatorilor tehnico – economici pentru drumul de legătură între Drumul Expres (DX) Brăila – Galaţi şi VO Galaţi, valoarea totală a investiției fiind de 812 milioane lei. Noua infrastructură va asigura accesul direct din Varianta Ocolitoare Galați către Podul Suspendat de la Brăila, contribuind în același timp la reducerea traficului în municipiul Galați. Durata de execuție este estimată la 2 ani, iar lungimea drumul este de aproape 7 kilometri.
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T) 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
”Drumul dintre DX Brăila – Galați km 12+280 (Km 0+000) și VO Galați realizează o legătură esențială între cele două proiecte majore. Acesta sporește beneficiile aduse de cele două proiecte și creează beneficii zonei, referitoare la viteza de deplasare, poluare, cât și de mediu. De asemenea, din VO Galați se va putea ajunge direct la noua zonă de traversare a Dunării (Pod Brăila)”, a precizat Guvernul.
Guvernul a mai aprobat și indicatorii tehnico – economici pentru realizarea nodului rutier Pantelimon, ce va fi realizat pe secțiunea de nord a Autostrăzii București A0, în judeţul Ilfov. Valoare totală a investiției este de de aproximativ 175 milioane de lei, durata de execuție fiind de 9 luni.
Finanțarea va proveni din fonduri externe nerambursabile, Programul Transport 2021-2027, bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legale.
Obiectivul vizează realizarea unui nod rutier în zona km 48 al Autostrăzii de Centură București – A0, secțiunea de nord, pentru a facilita accesul la DN 3. ”Această investiție răspunde necesității de a sprijini traficul în creștere, reducând presiunea pe rețelele secundare de transport și îmbunătățind timpii de deplasare. Prin implementarea proiectului se vor aduce beneficii semnificative, precum fluidizarea traficului, creșterea siguranței rutiere, reducerea poluării și costurilor de operare, contribuind astfel la dezvoltarea socio-economică a regiunii”, a arătat Guvernul.
Totodată, Executivul a aprobat și indicatorii tehnico – economici pentru modernizarea a două porțiuni din drumurile existente între Galați și Hanu Conachi, însumând 40 de kilometri – din care 37,2 km aflați pe DN 25, una dintre cele mai circulate rute din zonă, și 2,98 km pe DN 2B.
Investiția are o valoare totală estimată de 1,85 miliarde lei (circa 371 milioane euro), finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri externe nerambursabile (prin Programul Transport 2021-2027, de la bugetul Uniunii Europene), precum și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Durata de execuție a obiectivului de investiții este de 3 ani.
Aceste două sectoare de drum existent ce vor fi modernizate asigură legătura între localitățile Hanu Conachi, Fundeni, Tudor Vladimirescu, Piscu, Independența, Brăniștea, Sendreni și Vădeni. De asemenea, ele sunt importante pentru conectarea cu două noduri rutiere, respectiv, conectarea obiectivului de modernizare a drumului existent DN 25 între Galați și Tudor Vladimirescu cu drumul expres Brăila – Galați și conectarea cu drumul național DN 23 Focșani Brăila.
Sectoarele de drum ce urmează să fie modernizate vor fi prevăzute cu câte 4 benzi de circulație, vor fi remediate 12 poduri și pasaje de trecere peste calea ferată, cu montarea de parapeți marginali și parapeți pietonali, precum și cu alte sisteme de siguranță rutieră și de iluminat public.
Pe lângă lucrările de refacere a infrastructurii și de consolidare antiseismică, soluția tehnică propusă prevede, de asemenea, execuția unor lucrări de consolidare a solului și de refacere a rețelelor de ape pluviale, având în vedere că aceste sectoare de drumuri sunt situate într-o zonă puternic afectată de inundațiile din toamna anului trecut.
CITEȘTE ȘI:
ACEA solicită UE ca decarbonizarea industriei auto să fie condusă de piață, nu de penalizări
Comentați?