Într-o scrisoare adresată liderilor UE, președintele Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), Ola Källenius, subliniază prioritățile sectorului auto pentru a asigura competitivitatea viitoare și pentru a stimula decarbonizarea.
Potrivit ACEA, o industrie auto europeană înfloritoare este esențială pentru stimularea creșterii economice și a competitivității. Industria se confruntă cu provocări fără precedent din cauza concurenței globale, a tensiunilor geopolitice și a unei transformări mai complexe decât se anticipa către mobilitatea electrică și cu emisii zero de hidrogen.
Într-o scrisoare publicată astăzi, adresată liderilor UE, președintele Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA), Ola Källenius, subliniază trei priorități critice:
– o cale realistă de decarbonizare a industriei auto, care este condusă de piață și nu de penalizări; să se găsească o soluție la costurile disproporționate ale respectării obiectivului de CO2 în 2025 pentru mașini și autoutilitare;
– implementarea recomandărilor raportului Draghi, adică realizarea unui cadru de reglementare care sporește competitivitatea industriilor europene;
– să se promoveze noi abordări pentru a crea relații comerciale la nivel mondial, reciproc avantajoase, pentru ca UE să beneficieze în continuare de comerțul liber și echitabil.
„Pactul verde european trebuie să facă obiectul unei verificări a realității și al unei realinieri – pentru a-l face mai puțin rigid, mai flexibil și pentru a transforma decarbonizarea industriei auto într-un model de afaceri ecologic și profitabil. Permiteți-mi să fiu clar: industria auto din UE rămâne angajată față de obiectivul UE de neutralitate climatică pentru 2050, precum și trecerea la transport și mobilitate cu emisii zero”, a punctat Ola Källenius, președintele ACEA și CEO al Mercedes-Benz.
Cea mai urgentă acțiune de care are nevoie acum industria este ca UE să găsească o soluție pentru reducerea sarcinii de conformare pentru mașini și camionete cu privire la obiectivul de CO2 pentru 2025.
ACEA mai subliniază căp ultimele cifre provizorii indică o scădere de aproape 6% a înmatriculărilor de mașini electrice noi în 2024. Cota de piață este, de asemenea, în scădere, scăzând cu 1%, până la 13,6% – departe de creșterea necesare pentru a îndeplini obiectivele stricte de CO2 în următorii ani.
CITEȘTE ȘI:
Dacia a vândut 676.340 de vehicule în 2024, în creștere cu 2,7% față de anul precedent
Comentați?