Cu 45.729 de unități înmatriculate în 2024, Dacia rămâne liderul pieței auto din România. Marca deține 30% din piața vehiculelor de persoane, iar 4 din modelele sale figurează în Top 5 al celor mai vândute autoturisme din România.
În plus, fiecare model Dacia se menține lider în segmentul său de piață. Primele trei poziții în clasamentul general al vânzărilor pe modele sunt ocupate de Logan, Duster și Sandero, în timp ce Jogger se situează pe locul 5. Spring rămâne cel mai vândut vehicul electric din România, cu o cotă de 30,96% din piața EV.
Pe ansamblul piețelor pe care este prezentă, Dacia a vândut 676.340 de vehicule în 2024, în creștere cu 2,7% față de nivelul înregistrat în anul precedent. 2024 marchează totodată depășirea pragului de 9 milioane de automobile vândute din 2004, anul lansării primei generații Logan.
Vânzările Dacia au crescut într-un ritm superior celui al pieței europene (+1,6% în 2024 față de 2023). În 2024, Dacia a înregistrat în Europa:
– O cotă de 3,9% pe piața autoturismelor și vehiculelor utilitare ușoare (VP+VU), în creștere cu 0,1 puncte procentuale față de 2023. Dacia câștigă un loc în clasament față de 2023 și intră astfel în premieră în Top 10 european (perimetrul Europa ACEA) .
– O cotă de 4,5% pe piața autoturismelor (VP), în creștere cu 0,1 puncte procentuale față de 2023. Dacia câștigă un loc față de 2023 și se află în prezent pe locul 9 în topul celor mai vândute mărci din Europa.
În 2024, Dacia a atins o cotă de 8,2% pe piața autoturismelor vândute către persoane fizice în Europa, așa numita piață de retail, consolidându-și locul pe podiumul european pentru al patrulea an consecutiv.
Dacia a reușit să atingă cote record pe piața autoturismelor în mai multe țări europene: 2,5% în Germania (+0,1 puncte procentuale față de 2023), 4,2% în Austria (+0,2 puncte procentuale față de 2023), 5,2% în Belgia-Luxemburg (+1 punct procentual față de 2023), 6,2% în Italia (+0,8 puncte procentuale față de 2023), și 7,7% în Portugalia (+0,3 puncte procentuale față de 2023).
Totodată, într-o serie de țări, vânzările Dacia au crescut cu peste 10%: +13,2% în Austria, +15,4% în Belgia-Luxemburg, +12,4% în Spania , +13,1% în Italia, +16,3% în Maroc, +11,9% în Polonia, +10,7% în Portugalia și +20,2% în Republica Cehă.
Sandero, cu 309.392 unități comercializate în 2024 (+14,5% față de 2023), este cel mai bine vândut model din Europa pe toate canalele de vânzări și rămâne cel mai vândut model către persoanele fizice din Europa pentru al optulea an consecutiv, începând din 2017. Sandero este totodată primul model al mărcii Dacia care a depășit pragul de 300.000 de unități vândute într-un an.
Duster (generațiile a 2-a și a 3-a) rămâne cel mai bine vândut SUV către persoane fizice din Europa, poziție pe care o deține fără întrerupere începând din 2018. În 2024, Duster a fost totodată al doilea cel mai vândut model pe piața de retail din Europa, indiferent de segment, după Sandero. Cu 215.024 de unități comercializate în 2024 (+7,3% față de 2023) în toate țările, Duster a depășit 2,5 milioane de unități vândute de la lansarea primei generații, în 2010. Versiunile cu motorizare hibridă reprezintă 29% din vânzările noii generații, lansate în mai 2024.
Spring a înregistrat o scădere semnificativă a vânzărilor sale în 2024 (-63% față de 2023), în special ca urmare a reducerii subvențiilor guvernamentale la achiziția de vehicule electrice pe majoritatea piețelor. Cu toate acestea, sosirea noii versiuni în showroom-uri în septembrie a permis o creștere a numărului de comenzi în ultimele trei luni ale anului trecut.
Jogger, cu 96.440 unități livrate în 2024 (+2,4% față de 2023), se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute vehicule de segment C (excluzând SUV) către persoane fizice în Europa. 29% din totalul vânzărilor sunt reprezentate de versiunea cu motorizare hibridă.
CITEȘTE ȘI:
În 2024, Renault a înregistrat al doilea an consecutiv de creștere
Teste de rezistență la viaductul din Băile Felix de pe Inelul Metropolitan Oradea
Comentați?