Advertisement

Marea Baltică
Home Infrastructură Germania și Danemarca construiesc, în Marea Baltică, cel mai lung tunel rutier-feroviar din lume

Germania și Danemarca construiesc, în Marea Baltică, cel mai lung tunel rutier-feroviar din lume

Germania și Danemarca au marcat demararea lucrărilor de construcție ale Tunelului rutier și feroviar din Marea Baltică printr-o ceremonie simbolică. Lungimea viitoarea rute, care va conecta insula Fehmarn (Germania) de insula Lolland (Danemarca) va fi de 18 km, investiția totală fiind estimată la 10,6 miliarde euro.

Tunelul, intitulat Fehmarnbelt, va avea o șosea cu două benzi pe sens și o cale ferată dublă, ceea ce-l va face cel mai lung tunel combinat rutier-feroviar din lume.

Prin compania Femern, partea daneză a început lucrările din vara anului 2020, inițial în portul din Lolland. Operațiunile de excavare propriu-zise au fost demarate în luna iulie 2021, iar în septembrie au ajuns deja în largul coastelor germane. Se estimează că tunelul din Marea Baltică va fi construit până în 2029.

Danemarca suportă costuri de construcție de 7,1 miliarde de euro, iar Germania, de aproximativ 3,5 miliarde de euro, în contextul în care va construi un drum local de legătură și conexiunea cu infrastructura feroviară.

În timp ce danezii au obținut autorizațiile de construcție încă din 2015, în Germania acestea au fost întârziate până la sfârșitul anului 2020 de cele peste 12.000 de obiecții primite, în special, din partea organizațiilor pentru protecția mediului. În noiembrie 2020, Curtea Administrativă Federală a respins toate procesele intentate împotriva proiectului, dar judecătorii le-au cerut constructorilor să creeze zone de compensare pentru ecosistemul distrus.

 

CITEȘTE ȘI:

De marți se va circula pe toată lungimea Autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Restricții pe 1,5 km

Fonduri europene pentru drumul de mare viteză București – Alexandria

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Sânmartin
Infrastructură

1 mld. de lei pentru reabilitarea a 42 km din Autostrada București – Pitești. Lucrările vor dura 48 de luni

Guvernul a aprobat, joi, proiectul de reabilitare şi aducere la o stare...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila va costa 5,5 miliarde de lei

Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR a avizat indicatorii necesari construcției Drumului...

Timişoara Vest
Infrastructură

Cinci oferte pentru construcția Variantei Ocolitoare Timişoara Vest

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de construire...

Cristian - Ghimbav
Infrastructură

Cât va costa sectorul Cristian – Ghimbav, parte din Autostrada București – Brașov

Guvernul a aprobat, marți, indicatorii tehnico – economici pentru sectorul Cristian –...