Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a încheiat cu Ministerul Transporturilor contractul de finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru elaborarea Studiu de Fezabilitate destinat drumului de mare viteză București – Alexandria.
Valoarea totală a proiectului este de 21,57 milioane de lei, din care 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 15.47 milioane de lei, 15% contribuția națională – 2.72 milioane de lei, diferența reprezentănd valoare neeligibilă inclusiv TVA.
Potrivit CNAIR, finanțarea nerambursabilă va fi alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului OS 1.1 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea infrastructurii rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T centrală.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt :
- Studiu de Fezabilitate elaborat;
- Asistență tehnică acordată CNAIR pentru procedura de atribuire a proiectării și execuțieilucrărilor;
- Asistență tehnică acordată CNAIR pentru susținerea aplicației de finanțare.
Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni, respectiv între data de 1 ianuarie 2022 și 31 decembrie 2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
La finalul lunii august 2022, Ministerul Transporturilor a anunțat că au fost depuse șase oferte pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Alexandria, unul dintre cele mai importante pentru regiunea Sud.
”Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres (variantă care va reieşi din studiul de fezabilitate), acest proiect va avea marele avantaj că va elimina aglomeraţia şi multe dintre accidentele care se produc acum pe DN 6 – un drum care străbate numeroase comune, având valori ale traficului depăşite”, spunea la acel moment fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.
Drumul de mare viteză va avea 2×2 benzi de circulaţie, asigurând o lăţime a părţii carosabile de 2×7 metri, zona mediană de 3 metri şi acostamente de 2×2,25 metri, din care 0,75 metri benzi de încadrare cu aceeaşi structura rutieră că a benzilor de circulaţie şi 1,5 metri acostament consolidat la care se va adaugă de două ori lăţimea de lucru a parapetelui.
CITEȘTE ȘI:
AFM a suspendat înscrierile în programele Rabla și Rabla Plus
VO Mihăilești a fost finalizată. Pentru 3 km, lucrările au durat 9 ani
Comentați?