În București vor fi atribuite 2.700 de autorizaţii de taxi retrase de-a lungul timpului

Printr-o viitoare Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București, aflată în prezent în dezbatere publică, vor fi atribuite 2.700 de autorizaţii de taxi care au fost retrase de-a lungul timpului, a promis primarul Capitalei, Nicuşor Dan.
taxi

Acesta a menţionat că dezbaterea publică o să aibă loc, conform legii, până pe data de 10 ianuarie. Apoi va fi adoptată o Hotărâre de Consiliu General prin care vor fi aprobate modificarea Regulamentului şi noile criterii, urmând să treacă alte 60 de zile până la publicarea anunţul privind perioada de atribuire a licenţelor.

Primarul general Capitalei a mai arătat că persoanele interesate trebuie să devină persoană fizică autorizată, iar apoi să obţină de la Municipalitate autorizaţia de transport, astfel încât să se poată încadra în criteriile de selecţie pentru atribuirea unei autorizaţii taxi.

Potrivit lui Nicușor Dan, transportul alternativ face o concurență neloială activităţii de taxi. „În acest moment, pe străzile din Bucureşti sunt cam 7.000 de taximetrişti şi circa 28.000 de maşini care practică transportul alternativ”, a afirmat Nicuşor Dan.

În luna iunie, reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) au acuzat Primăria Municipiului Bucureşti că favorizează firmele de ride-sharing prin neatribuirea unui număr de aproximativ 5.000 de autorizaţii pentru taximetrie, care ”sunt în continuare ţinute la sertar”.

Potrivit organizaţiei profesionale, Primăria Municipiului Bucureşti a emis 10.269 de autorizaţii de taxi, dintre care, în iunie, mai mult de jumătate erau retrase sau depuse de cei care le-au deţinut, din diverse motive.

„Din cele circa 5.000 de taxiuri rămase în piaţă, mai mult de jumătate nu au autorizaţiile avizate nici până în prezent, deşi dosarele de avizare s-au depus până la data de 28 februarie 2020. Pe raza municipiului Bucureşti există, astăzi, de peste patru ori mai multe maşini care circulă în regim de ride-sharing (transport alternativ) decât taxiuri – cu peste 20.000 de autorizaţii (copii conforme). Dincolo de încălcarea, cu bună ştiinţă, a legislaţiei, Primăria Capitalei contribuie şi la o gaură în bugetul statului, pentru că firmele de taxi plătesc mult mai mulţi bani (din toate taxele şi impozitele) decât multinaţionalele care fac ride-sharing”, susţinea Mircea Manolache, vicepreşedintele COTAR.

 

CITEȘTE ȘI:

Polonia elimină accizele la carburanți timp de 5 luni, pe fondul scumpirilor și al creșterii inflației

Contract pentru documentația tehnică destinată Drumului Expres București -Târgoviște

 

Adaugati comentariu