În contextul pandemic actual, companiile optează din ce în ce mai frecvent pentru soluţii flexibile de finanţare a flotelor de mașini, precum închirierea pe termen scurt și mediu. De altfel, un sondaj realizat la nivel european arată că șase din zece organizații preferă o astfel de modalitate pentru a răspunde cerințelor de mobilitate.
Soluțiile de mobilitate pe termen scurt și mediu reprezintă o opţiune eficientă pentru managerii de flote, care apelează la ele atunci când se confruntă cu gestionarea cerințelor de mobilitate pe termen redus, cum ar fi proiectele temporare, perioadele de probă pentru noii angajați sau vârfurile sezoniere. Sunt, de asemenea, o modalitate eficientă de a introduce și testa noi tipuri de mobilitate, cum ar fi vehiculele hibride.
În plus, dat fiind contextul pandemic actual, în care companiile sunt mai atente cu resursele şi le direcţionează mai degrabă către activitatea de bază, specialiștii în leasingul operațional consideră că, pentru a face faţă incertitudinilor, organizațiile optează din ce în ce mai frecvent pentru soluţii flexibile de finanţare, precum închirierea pe termen scurt și mediu.
Soluția preferată de 6 din 10 companii
Ediția din 2021 a Barometrului Arval Mobility Observatory, studiul care oferă o imagine cuprinzătoare a tendințelor actuale de pe piața flotelor auto din Europa și Marea Britanie, arată că închirierea vehiculelor pe termen scurt și mediu a fost identificată drept cea mai bună soluție de mobilitate pentru companii, fiind menționată de mai mult de șase din zece organizații participante la sondaj.
Astfel, 62% dintre respondenți au spus că au implementat deja o soluție de închiriere pe termen scurt sau mediu sau și-au planificat o astfel de măsură în următorii trei ani. Alte soluții de mobilitate adoptate au fost leasingul operațional pe termen lung (61%), ride sharing-ul (56%), introducerea bugetelor de mobilitate (56%), utilizarea transportului în comun (56%), corporate car sharing-ul (55%) și folosirea unei aplicație pentru a rezerva soluții de mobilitate (52%).
”Acesta este probabil un rezultat surprinzător. Pentru o listă de soluții inovatoare de mobilitate, închirierea vehiculelor pe termen scurt și mediu, o soluție considerată mai tradițională, era puțin probabil să fie considerată o opțiune de top. Cu toate acestea, iată că rămâne o soluție excelentă pentru orice nevoie flexibilă de călătorii de afaceri”, se precizează în document.
Totodată, autorii analizei punctează că un alt aspect semnificativ al sondajului este gradul în care toate soluțiile potențiale de mobilitate menționate au fost luate în calcul de către companii. Pe o listă cu șapte alegeri posibile, fiecare dintre ele a fost menționată de 52-62% dintre respondenți. ”Acesta este în mod clar un domeniu în care există un impuls considerabil”, spun aceștia.
Sondajul mai evidențiază atât diferențele dintre soluțiile de mobilitate planificate și cele deja implementate, cât comparații între flotele mai mici cele mai mari.„Companiile estimează că implementarea diferitelor soluții de mobilitate – cum ar fi car sharing-ul, transportul public, închirierea pe termen scurt sau mediu – se va dubla în următorii trei ani. Acest lucru este interesant, deoarece arată că pandemia pare să aibă un impact strategic limitat pe termen mediu și lung. Multe opțiuni de mobilitate se bazează pe mijloacele de transport partajate, care în ultimul an au fost considerate ca având un potențial de creștere a riscului de infecție, însă angajatorii nu mai consideră că aceasta va fi o problemă dincolo de un anumit moment”, subliniază autorii studiului.
Aceștia mai arată că planificarea soluțiilor de mobilitate este mult mai pronunțată în rândul companiilor mai mari. ”Nu este surprinzător acest lucru. Mobilitatea este cuprinsă în mare parte într-o abordare structurată a nevoilor de transport corporativ, iar angajatorii mai mari sunt obligați să dea tonul. Cu toate acestea, nu credem că acest lucru înseamnă că întreprinderile mai mici vor fi lăsate în urmă, doar că implementarea acestor idei va fi puțin mai lentă în rândul IMM-urilor”, conchid experții care au realizat Barometrul Arval Mobility Observatory.
Mid-Term Rental, soluția de mobilitate pe termen scurt și scurt de la Arval
Pe piața românească, soluția Arval pentru susținerea nevoilor de mobilitate companiilor pe termen scurt și mediu este Mid-Term Rental.
”Acest produs, cu caracteristici similare leasingului operațional, este construit pe o structură flexibilă care permite clienților un spațiu mult mai versatil în selectarea categoriei și perioadei dorite. Majoritatea clienților încă încearcă să anticipeze ceea ce va urma, or, în această situație, majoritatea planurilor se trasează în perioade scurte de timp, de ordinul lunilor. Tocmai pentru a susține această direcție, putem oferi astăzi și soluții de mobilitate pe o perioadă între 1 și 24 de luni”, a precizat Sorin Costea, directorul comercial Arval România.
Mid-Term Rental se bazează pe unul dintre cele mai uşoare procese de selecţie în industria leasingului operaţional. În funcţie de nevoile sale, clientul alege categoria auto dorită, perioada de timp şi numărul de kilometri pe care îi estimează că îi va face lunar. Pentru a simplifica procesul, echipa de analişti Arval, în baza unei liste reduse de documente necesare poate aproba cererea clientului în doar câteva zile. Imediat ce procesul a fost finalizat, clientul poate intra în posesia maşinii într-un interval de 3 până la 5 zile din momentul semnării contractului.
”Beneficiile pe care soluția Mid-Term Rental le aduce companiilor sunt multiple şi se bazează în primul rând pe transparenţă şi mobilitate. Toate informaţiile sunt disponibile online pentru ca orice posibil client să poată alege soluţia potrivita nevoilor sale. Adaptabilitatea reprezintă următorul beneficiu şi se referă la posibilitatea de a modifica oricând durata contractuală sau numărul de kilometri. Pe lângă acestea, Mid-Term Rental este un produs confortabil – fără documente complexe şi perioadă de analiză crescută; în plus, maşinile pot fi livrate direct la sediul clientului”, mai arată reprezentanții Arval România.
În ceea ce privește costurile produsului, aceștia consideră că ”preţul, unul dintre cele mai importante aspecte în alegerea unei soluţii de leasing operaţional a fost setat pentru a acoperi toate tipurile de bugete”.
(Articol publicat în revista Flote Auto, octombrie 2021)
CITEȘTE ȘI:
Germania și Danemarca construiesc, în Marea Baltică, cel mai lung tunel rutier-feroviar din lume
De marți se va circula pe toată lungimea Autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Restricții pe 1,5 km
Comentați?