Advertisement

Stellantis
Home Piaţa auto Industrie auto Fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles şi grupul francez PSA, aprobată de Comisia Europeană

Fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles şi grupul francez PSA, aprobată de Comisia Europeană

Autorităţile de reglementare antitrust din Uniunea Europeană au aprobat fuziunea de 38 miliarde de dolari dintre producătorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupul francez PSA, care va da crea al patrulea producător auto global, intitulat Stellantis, relatează Reuters.

Fuziunea va uni branduri ca Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maserati cu branduri ca Peugeot, Opel şi DS – obiectivul fiind reducerea costurilor cu cinci miliarde de euro pe an fără închiderea fabricilor.

„Accesul la o piaţă competitivă pentru autovehiculele utilitare mici este importantă pentru mulţi angajaţi independenţi şi pentru IMM-urile din Europa. Putem aproba fuziunea dintre Fiat Chrysler şi PSA datorită angajamentelor lor de a facilita intrarea şi expansiunea pe piaţa autovehiculelor utilitare mici. Pe alte pieţe unde cei doi producători auto sunt activi în prezent, concurenţa va rămâne vibrantă după fuziune”, a afirmat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.

Decizia vine în urma unei investigaţii aprofundate realizate de Comisia Europeană, în care au fost analizate informaţii cuprinzătoare şi reacţiile concurenţilor şi ai clienţilor faţă de fuziune.

În urma investigaţiei, Comisia Europeană şi-a exprimat temerile că tranzacţia, aşa cum a fost notificată iniţial, va afecta concurenţa pe piaţa autovehiculelor utilitare mici în Belgia, Cehia, Franţa, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia şi Slovacia, unde companiile au o cotă de piaţă combinată extrem de ridicată şi concurează strâns. Prin urmare, fuziunea ar fi dus la preţuri mai ridicate pentru clienţi.

Pentru a atenua temerile Executivului comunitar, FCA şi PSA au oferit concesii. PSA s-a oferit să consolideze poziţia companiei nipone Toyota, cu care are o societate mixtă în domeniul producerii autovehiculelor utilitare, prin majorarea producţiei şi reducerea preţurilor de transfer pentru vehicule, componente şi accesorii. De asemenea, în anumite oraşe Fiat Chrysler şi PSA vor permite dealerilor lor să repare maşinile brandurilor rivale.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Majoritatea bucureștenilor vor să lucreze combinat: și de acasă, și de la birou

Inspecţia Muncii a actualizat aplicația Revisal. Care sunt noile elemente

Piața RCA a crescut cu 4% în primele 9 luni, la 2,94 mld. lei

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...