Advertisement

Stellantis
Home Piaţa auto Industrie auto Fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles şi grupul francez PSA, aprobată de Comisia Europeană

Fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles şi grupul francez PSA, aprobată de Comisia Europeană

Autorităţile de reglementare antitrust din Uniunea Europeană au aprobat fuziunea de 38 miliarde de dolari dintre producătorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupul francez PSA, care va da crea al patrulea producător auto global, intitulat Stellantis, relatează Reuters.

Fuziunea va uni branduri ca Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maserati cu branduri ca Peugeot, Opel şi DS – obiectivul fiind reducerea costurilor cu cinci miliarde de euro pe an fără închiderea fabricilor.

„Accesul la o piaţă competitivă pentru autovehiculele utilitare mici este importantă pentru mulţi angajaţi independenţi şi pentru IMM-urile din Europa. Putem aproba fuziunea dintre Fiat Chrysler şi PSA datorită angajamentelor lor de a facilita intrarea şi expansiunea pe piaţa autovehiculelor utilitare mici. Pe alte pieţe unde cei doi producători auto sunt activi în prezent, concurenţa va rămâne vibrantă după fuziune”, a afirmat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.

Decizia vine în urma unei investigaţii aprofundate realizate de Comisia Europeană, în care au fost analizate informaţii cuprinzătoare şi reacţiile concurenţilor şi ai clienţilor faţă de fuziune.

În urma investigaţiei, Comisia Europeană şi-a exprimat temerile că tranzacţia, aşa cum a fost notificată iniţial, va afecta concurenţa pe piaţa autovehiculelor utilitare mici în Belgia, Cehia, Franţa, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, Portugalia şi Slovacia, unde companiile au o cotă de piaţă combinată extrem de ridicată şi concurează strâns. Prin urmare, fuziunea ar fi dus la preţuri mai ridicate pentru clienţi.

Pentru a atenua temerile Executivului comunitar, FCA şi PSA au oferit concesii. PSA s-a oferit să consolideze poziţia companiei nipone Toyota, cu care are o societate mixtă în domeniul producerii autovehiculelor utilitare, prin majorarea producţiei şi reducerea preţurilor de transfer pentru vehicule, componente şi accesorii. De asemenea, în anumite oraşe Fiat Chrysler şi PSA vor permite dealerilor lor să repare maşinile brandurilor rivale.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Majoritatea bucureștenilor vor să lucreze combinat: și de acasă, și de la birou

Inspecţia Muncii a actualizat aplicația Revisal. Care sunt noile elemente

Piața RCA a crescut cu 4% în primele 9 luni, la 2,94 mld. lei

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Continental
Industrie auto

Continental împlinește anul acesta 20 de ani de activitate în Sibiu

Continental sărbătorește anul acesta cea de-a 20-a aniversare la Sibiu. De la...

Bosch
Industrie auto

Bosch transformă tehnologia în „tehnică pentru o viață” și prin software

La Bosch, programarea este esențială: furnizorul de tehnologie și servicii își extinde...

Stellantis
Industrie auto

Societatea mixtă Stellantis – LeapMotor va lansa 6 vehicule electrice până în 2027

Stellantis urmează să formeze o societate mixtă cu producătorul chinez de vehicule...

Industrie auto

IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare. Surpriza: KIA

Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va...