Frederic Banco, ALD Automotive: Piaţa de leasing operaţional s-a diversificat şi prin noi produse

Noiembrie 2018 a marcat aniversarea a 5 ani de la apariţia primului număr al revistei Flote Auto. În numărul special publicat cu această ocazie, cele mai mari companii de leasing financiar şi operaţional, de telematică şi comercializare a maşinilor de companie au realizat atât o retrospectivă a ultimilor 5 ani, cât, mai ales, o perspectivă a următorilor 5 asupra domeniului în care activează.



Frederic-Banco-ald-automotive-floteauto

Frederic Banco, ALD Automotive: Piaţa de leasing operaţional s-a diversificat şi prin noi produse

Cum a fost? Piaţa leasingului operaţional a evoluat constant în România. Odată cu dezvoltarea oportunităţilor de business, intrarea pe piaţă a tot mai multor companii multinaţionale şi creşterea numărului de antreprenori, beneficiile unui pachet de leasing operaţional au devenit tot mai evidente.

Evoluţia se remarcă atât în statisticile pieţei de leasing operaţional, cât şi în trendurile, produsele şi serviciile noi ce au apărut pe piaţă. Raportat la nivelul înmatricularilor noi, aportul industriei de leasing operaţional s-a situat în ultimii ani între 13 – 17%.  România se situează, de altfel, peste media europeană, cu o creştere a pieţei de aproximativ 11%, faţă de 9,4% la nivelul Uniunii.

Nu doar volumele au crescut, piaţa s-a diversificat şi prin noi produse, generate de variaţia în creştere a tipului de clienţi. IMM-urile reprezintă segmentul tot mai important pentru toate companiile de leasing operaţional, care lucrează constant la noi soluţii şi beneficii pentru a le atrage. În acelaşi timp, companiile multinaţionale şi-au diversificat nevoile şi au aşteptări din ce în ce mai variate în ceea ce priveşte soluţiile de mobilitate.

Digitalizarea este un alt segment care a influenţat piaţa în ultimii 5 ani, pe măsură ce şi aşteptările şi dorinţele clienţilor au evoluat. Noi, la ALD Automotive, lucrăm constant la noi produse digitale şi la îmbunătăţirirea sistemelor de back-office care să aducă un plus de rapiditate şi eficienţă în modul cum răspundem solicitărilor clienţilor. Un prim pas a fost făcut prin lansarea platformei My ALD, ce le oferă informaţii permanente utilizatorilor şi managerilor de flote.

În acelaşi timp, am observat o atenţie tot mai mare pe care clienţii noştri o acordă mediului înconjurător. De aceea am diversificat în ultimii ani serviciile pe care le oferim, prin oferirea unor cursuri de condus defensiv şi ecologic, dar şi prin lansarea unui produs de leasing operaţional dedicat flotelor de maşini electrice şi plug-in hibride.

 

Ce va fi? În următorii cinci ani, ne aşteptăm la o evoluţie care să urmeze trendurile din ţările mai dezvoltate în ceea ce priveşte soluţiile de mobilitate. Piaţa va continua să se diversifice, pe măsură ce fiecare business aderă la noi alternative.

„Înverzirea” flotelor este, de exemplu, unul dintre trendurile pe care le-am remarcat la nivelul întregului continent şi care începe să fie tot mai adoptat şi în România. Companiile acordă o atenţie tot mai mare utilizării carburantului, fiind o sursă de cost semnificativă. Astfel, alternativa segmentului de electrice şi plug-in hibrid este tot mai interesantă pentru managerii de flote, mai ales că diferenţa de preţ între un motor electric şi unul pe combustibil fosil poate fi egalată prin subvenţia oferită în cadrul programului Rabla Plus, precum şi a consumului pe kilometru. Este nevoie, însă, în paralel, de o dezvoltare mult mai puternică a reţelei de staţii de încărcare în România.

O altă zonă în plină evoluţie este cea a IMM-urilor şi remarcăm, inclusiv în ţară, tot mai mulţi clienţi care înţeleg că modul de funcţionare al companiei poate fi optimizat prin leasingul operaţional. Unii au ales produsele pe care le oferim pentru 1-2 maşini, dar, ulterior, şi-au crescut flota administrată de noi, ceea ce ne arată o maturizare a pieţei.

Inclusiv în România, tot mai multe companii caută soluţii de mobilitate diverse, de exemplu flote de pool, astfel încât mai mulţi utilizatori folosesc aceeaşi maşină în funcţie de nevoile specifice. Astfel, optimizarea costurilor va implica, în viitor, mai multe variante de transport, nu doar pentru cei care au alocată o maşină de companie, ci pentru toţi angajaţii. Aceste soluţii noi sunt în plină dezvoltare, inclusiv în România, astfel că următorii 5 ani se anunţă foarte interesanţi pentru piaţa în care activăm.

Adaugati comentariu