ford ranger - floteauto 1

Ford Ranger, vedeta multitasking

Fie că se vrea o mașină capabilă de zi cu zi ori o utilitară robustă și care se pretează la multe activități de transport, domeniul pick-up-urilor vine cu soluții din ce în ce mai atractive. Și nu vorbim doar de un „import” al modei americane, ci de mult mai mult.

ford ranger - floteauto 1
Ford Ranger, vărul european al cunoscutului Ford F150, vedeta din SUA

Ford F150 este unul dintre cele mai cunoscute nume din istoria auto. La americani a ajuns la o performanță unică: timp de peste trei decenii și-a adjudecat titulatura de cel mai vândut model, chiar și în fața mașinilor de familie sau a celor de oraș mult mai ieftine, ceea ce a contribuit din plin la popularizarea ideii de pick-up peste tot în lume.

La noi, în Europa, lucrurile au evoluat mai greu, domeniul vehiculelor comerciale fiind privit altfel. Iată, însă, că Bătrânul Continent a ajuns, până la urmă, să recunoască avantajele incontestabile ale unui vehicul de acest fel, iar firmele din România au arătat în ultimii ani un interes din ce în ce mai crescut pentru pick-up-uri. Care sunt motivele acestui trend ne „explică“ unul dintre actorii având cea mai rapidă evoluție în acest segment: noul Ford Ranger, ale cărui vânzări au crescut cu 86% în 2014 în România.

Imaginea chiar contează

ford ranger - floteauto 2
Habitaclul lui Ford Ranger oferă o ambianță normală, nu spartană

Când vorbim de un pick-up de această categorie (mică, după standardele americanilor, dar, de fapt, medie în percepția celorlalți), lucrurile par simple: cabină simplă sau dublă, benă, roți mari și gardă la sol generoasă. Ce să vrei mai mult de la o mașină bună de cărat scule și materiale de construcții? Ei bine, tocmai polivalența acestui tip de mașină a dus la o cerere nu neapărat pragmatică a publicului: un pick-up a ajuns să reprezinte un mod de viață, indiferent că vorbim de corvoada la care este supus în cadrul companiei sau de utilizatori particulari, cu o viață activă.

Prin urmare, un model precum Ford Ranger a ajuns să ofere un design mai elaborat decât competitorii, ba chiar rivalizează serios cu nume sonore din domeniul SUV-urilor. Astfel, un pick-up își depășește cu brio condiția de utilitară, ceea ce, evident, atrage și alte pretenții. În primul rând de confort, noul trend fiind de a oferi un habitaclu fără compromisuri în materie de confort, siguranță și dotări moderne. Chiar și în varianta utilitară de bază, un Ranger degajă o atmosferă mai plăcută de lucru, iar standardul de securitate a devenit foarte competitiv, mai ales raportat la utilitarele obișnuite.

Ce e mai bun din ambele lumi

Suntem conștienți că domeniul SUV-urilor este, la ora actuală, cel mai dinamic. Pe de altă parte, fără vehicule comerciale, de preferat cât mai capabile în condiții grele, nu putem concepe societatea actuală. Iar o mașină precum Ford Ranger duce mai departe ideea de a combina aceste două idei aparent opuse.

ford ranger - floteauto 3

Capabilitățile lui Ford Ranger

  • sarcină utilă: peste 1,5 tone (pentru varianta XL Single Cab Chassis)
  • cel mai mare volum util al benei în categoria sa: 1,82 m3 pentru Regular Cab, respectiv 1,45 m3 pentru Super Cab
  • sarcină remorcabilă: de până la 3.500 kg și funcție specială Trailer Sway Control integrată în DSC, pentru controlul stabilității remorcii
  • garda la sol: 237 mm
  • adâncimea vadului de apă: 800 mm
  • rezervor de carburant: de 80 de litri, pentru o autonomie crescută
  • suspensie: spate arcuri-foi, optimizată atât pentru transport marfă, cât și pentru un confort crescut
  • principalele componente ale suspensiei față sunt protejate în interiorul structurii șasiului
  • șasiu mai robust și tampoane hidraulice reproiectate între șasiu și caroserie, pentru reducerea vibrațiilor și creșterea confortului
ford ranger - floteauto 6
Chiar și cele mai nepretențioase versiuni utilitare ale lui Ford Ranger vin cu un capital de imagine puternică, pe măsura capabilităților de transport

Din punct de vedere util, spațiul de încărcare pe care îl oferă bena, dar și masa pe care o poate transporta sunt caracteristicile de bază ale unui pick-up. La care se adaugă un alt lucru decisiv: „rețeta“ de offroader veritabil, ceea ce presupune șasiu separat de caroserie și o transmisie 4×4 care privilegiază angrenajele mecanice, pentru o robustețe cât mai mare. Electronica are doar rol ajutător, nu preia controlul prea mult, cum se întâmplă în cazul SUV-urilor.

SUV-uri pentru care au ajuns să conteze mai mult performanțele dinamice pe asfalt decât capacitățile în teren accidentat. Ei bine, pick-up-urile recuperează destul de repede din acest așa-zis handicap. Iar dovada o face versiunea Ford Ranger Wildtrack, un pick-up realmente sportiv, care devine o alternativă chiar de temut pentru SUV-urile medii și mari. Și așa ajungem la o dilemă interesantă.

Foarte multe avantaje pentru o companie

Un model pick-up precum Ford Ranger se dovedește, așadar, un pachet foarte atractiv pentru o companie, deoarece reușește să combine multe dintre caracteristicile necesare actualelor vehicule utilitare, dar să vină și cu avantaje pe care în general managerii le regăsesc doar în segmentul SUV-urilor mai scumpe. La toate acestea se mai adaugă multiplele posibilități de particularizare, atât din punct de vedere pragmatic, dar și din perspectiva celor care vor de la mașina lor să le reflecte personalitatea și stilul de viață.

ford ranger - floteauto 4

Ssiguranța lui Ford Ranger

  • dotări standard: airbaguri frontale pentru șofer și pasager; airbaguri laterale tip cortină pentru cap și torace; centuri în trei puncte, cu pretensionare și limitator de sarcină; avertizare necuplare centură de siguranță, pentru șofer și pasager
  • spoiler frontal realizat din materiale care absorb și disipă energia impactului
  • structură hegagonală (patent Ford) pentru zona capotei, pentru protecția crescută a pietonilor în caz de impact
  • structură de protecție care utilizează oțel de înaltă rezistență

ford ranger - floteauto 5Rezumând, segmentul pick-up-urilor medii are suficiente argumente pentru o mare parte dintre firmele și companiile care au nevoie de mașini robuste și capabile, confortabile și sigure, performante și chiar luxoase. Mai ales în condițiile infrastructurii autohtone, care pune serios la încercare orice vehicul comercial, o mașină precum Ford Ranger are toate șansele să atragă atenția și aprecierile managerilor responsabili.

Ceea ce nu e altceva decât confirmarea unor valori pe care „vărul“ său de peste ocean, F150, le-a promovat constant de-a lungul unei jumătăți de secol până acum.

(Articol publicat în revista FloteAuto nr. 12 – februarie 2015)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Fiat
Vehicule comerciale uşoare

Fiat Professional. Gata de activitate

Noile grupuri motopropulsoare electrice, noul design, noile sisteme de conectivitate și ADAS...

Opel Combo Electric
Vehicule comerciale uşoare

Opel Combo Electric. Gata pentru afaceri

Opel a oferit detalii despre noul vehicul comercial ușor (LCV) Combo. Noua...

Renault Trucks
Vehicule comerciale uşoare

Renault Trucks Master Red EDITION. Miza pe roșu

Renault Trucks a anunțat că va lansa o nouă generație de vehicule...

Vehicule comerciale uşoare

Renault Master E-Tech are o autonomie de 460 km WLTP

Cu o autonomie care poate atinge 460 km WLTP, Renault Master E-Tech...