Fonduri UE pentru modernizarea şoselei care conectează Botoşani de Vama Stânca


Finanţarea ar putea fi obţinută în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – proiecte noi de investitii, Operaţiunea – Creşterea accesibilităţii zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.
Potrivit CNAIR, Modernizarea vizează porţiunile cuprinse între km 2+800-km 18+500 şi km 21+800-km 48+146.
Concret, lucrările, realizate de Asocierea Autotehnorom – OPR Asfalt – Obras Publicas Y Regadios – Evalcons Tech, prevăd construirea a 42,7 km de drum modernizat, 5 poduri noi, 3 poduri reabilitate şi 2 viaducte noi.
Durata reabilitării este estimată la 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare care include Proiectul pentru Autorizaţia de Construire şi 24 luni perioada de execuţie lucrări. Perioada de garanţie , conform contractului, este de 84 luni.
Valoarea totală a proiectului este de 260,9 milioane de lei, 85% fiind contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 219,7 milioane de lei, 15%, contribuţia naţională -32,9 milioane de lei, restul de 41,15 milioane de lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
DN 29D începe în municipiul Botoşani, la intersecţia cu DN 29, iar punctul final este în localitatea Ştefăneşti, la intersecţia cu DN 24C.
Drumul Naţional 29D traversează localităţile Stăuceni, Victoria, Drislea, Truşeşti, Gurada şi Cucuteni.
CITEȘTE ȘI:
Va fi ”vândut” Salonul Auto de la Geneva? Ce spun organizatorii
Austria majorează subvențiile pentru mașini electrice și stații de reîncărcare
Un nou virus gripal în China cu potenţial pandemic