Advertisement

fonduri europene
Home Infrastructură Fonduri europene pentru şoselele de centură ale Capitalei

Fonduri europene pentru şoselele de centură ale Capitalei

Comisia Europeană a aprobat alocarea unor fonduri europene de peste 1 miliard de euro pentru construcţia reţelei de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din Bucureşti.

Potrivit executivului comunitar, proiectul presupune modernizarea câtorva porţiuni cu câte două benzi pe sens a actualului inel de autostradă din jurul Bucureştiului, precum şi construirea legăturilor Domneşti-DJ 602, Olteniţa-DN 4, Berceni-DJ 401 şi Mogoşoaia-DN 1A.

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a 51 de km din noua Autostradă de Centură Sud a Capitalei.

Investiţia, care va fluidiza traficul din Bucureşti, beneficiază de o finanţare europaenă de peste 1 miliard de euro, costul eligibil total al proiectului fiind de 1,2 miliarde de euro.

Fondurile europene sunt alocate prin POIM 2014-2020.

Proiectul integrat de dezvoltare a infrastructurii rutiere aferente Centurii Bucureşti este compus din:

• Autostrada de Centură, Sector Sud
Cu o lungime de 100,9 km, valoarea estimată a investiţiei totale este de 1,3 mld. euro. Construcţia este divizată în două sectoare, Sud şi Nord. Sectorul Sud este împărţit în trei loturi:
– Lotul 1 este format din Sector 1 – km 52+070 – km 52+770 aferent Centurii Nord şi Sector 2 – km 52+770 – km 69+000 aferent Centurii Sud;
– Lotul 2 este format din sectorul cuprins între km 69+000 – km 85+300 aferent Centurii Sud;
– Lotul 3 este format din Sector 1 – km 85+300 – km 100+765 aferent Centurii Sud şi Sector 2 – km 0+000 – km 2+500 aferent Centurii Nord.

Licitaţia pentru atribuirea serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări a fost finalizată, au fost declaraţi câştigătorii fiecărui lot, dar în prezent sunt contestate rezultatele procedurii pe toate cele trei loturi. Proiectarea acestui sectorul ar urma să dureze 12 luni, iar execuţia, 30 de luni, după atribuirea contractului. În ceea ce priveşte Sectorul Nord, km 2+500 – km 52+070, reprezentanţii CNAIR spun că, în această perioadă, este pregătită documentaţia pentru lansarea licitaţiei.

• Modernizarea centurii Bucureşti între A1 (km 55+465) – DN 7 (km 64+160) şi DN2 (km 12+300) – A2 (km 23+750)
– Lotul 1, cuprins între autostrada A1 (km 55+465) – DN 7 (km 64+160), se află în execuţie, cu un progres fizic de 86,50%.
– Lotul 2, cuprins între DN 2 (km 12+300) şi autostrada A2 (km 23+750), este nefinalizat, procedura de achiziţie publică a lucrărilor rămase de executat fiind în curs de desfăşurare.

• Nod rutier Centura Bucureşti – DN 4 (Olteniţa) km 29+500 – 33+190.
Licitaţia a fost lansată în 17 mai 2017, iar ofertele au fost depuse pe 31 august 2017. Deşi au trecut aproape 18 luni, CNAIR nu a reuşit să evalueze cele şase oferte depuse. Va mai face o încercare până pe 15 februarie 2019.

• Nod rutier Centura Bucureşti – DJ 401 (Berceni) km 33+190 – 35+600.
Lucrările pentru construcţia Pasajului Berceni au fost adjudecate în data de 8 mai 2018 de către asocierea Trameco-Vahostav-Erbaşu.

• Pasaj suprateran pe DJ 602 Centura Bucureşti – Domneşti
Construcţia nu a început, în acest moment fiind în curs de elaborare Proiectul Tehnic.

• Pasaj Mogoşoaia pe Centura Bucuresti peste DN1A
Construcţia va fi realizată de compania Strabag, valoarea investiţiei fiind de 32,3 milioane de lei (fără TVA). Potrivit contractului încheiat în luna octombrie 2018, durata de realizare este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor. Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani.

 

CITEŞTE ŞI:

Bucureşti Smart City. Trei aplicaţii mobile pentru transportul urban

ASF nu elimină poliţa RCA pe 1 lună. Decizie electorală?

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Sânmartin
Infrastructură

1 mld. de lei pentru reabilitarea a 42 km din Autostrada București – Pitești. Lucrările vor dura 48 de luni

Guvernul a aprobat, joi, proiectul de reabilitare şi aducere la o stare...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila va costa 5,5 miliarde de lei

Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR a avizat indicatorii necesari construcției Drumului...

Timişoara Vest
Infrastructură

Cinci oferte pentru construcția Variantei Ocolitoare Timişoara Vest

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de construire...

Cristian - Ghimbav
Infrastructură

Cât va costa sectorul Cristian – Ghimbav, parte din Autostrada București – Brașov

Guvernul a aprobat, marți, indicatorii tehnico – economici pentru sectorul Cristian –...