Advertisement

Tisa
Home Infrastructură Fonduri europene pentru construcţia Podului peste Tisa, inclusiv a unui nou punct de frontieră

Fonduri europene pentru construcţia Podului peste Tisa, inclusiv a unui nou punct de frontieră

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus cererea de finanţare pentru construcția Podului peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației, în vederea obținerii de finanțare europeană nerambursabilă.

Investiția presupune şi realizarea unui drum nou în lungime de 1,2 km, a unui număr de 5 poduri de desecare, a unei intersecții tip girație, precum şi a unui nou punct de frontieră cu parcare.

Valoarea totală a proiectului este de 154,2 milioane de lei, din care 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 129,9 milioane de lei şi 15% contributia naţională – 24,3 milioane de lei.

Proiectul Podului peste Tisa, considerat de autorități o prioritate de investiție pentru România, ar putea fi finanțat în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Axa Prioritară: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea infrastructurii rutiere – proiecte noi de investitii, Operaţiunea – Creşterea accesibilităţii zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutiera a TEN-T.

Reprezentanții CNAIR spun că realizarea Podului peste Tisa va duce la scurtarea legăturilor rutiere cu Rusia, Țările Baltice, Polonia, Ungaria și Slovacia şi va îmbunatăţii accesibilitatea regiunii si mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor, prin fluidizarea traficului şi decongestionarea acestuia in zonele tranzitate.

Totodată, va creşte mobilitatatii populatiei si a bunurilor prin reducerea timpului de calatorie datorat sporirii vitezei de parcurs si, implicit, a timpului afectat transportului de mărfuri și călători.

Construcţia podului va permite şi reducerea costurilor de transport, estimându-se că soferii vor economisi timp si energie si isi vor reduce cheltuielile cu combustibilul si intretinerea autovehiculelor.

Nu în ultimul rând, realizarea proiectului va duce şi la creșterea gradului de siguranță al traficului, prin fluidizarea acestuia.

 

CITEȘTE ȘI:

Test drive Dacia Sandero și Sandero Stepway 2021

Un pas înainte pe drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava

Lucian Bode: Autostrada de Centură Bacău va fi deschisă ”în cîteva zile”

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...

podurile
Infrastructură

Podurile de la Basarabi și Poarta Albă intră în reabilitare. Finanțare din fonduri europene

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru...

București - Giurgiu
Infrastructură

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe...