Spaţiul, ultima frontieră. Aceasta este deviza noului Caddy Life, o alternativă robustă şi versatilă la reţeta MPV. Ajuns la cea de-a patra generaţie, van-ul VW se adresează deopotrivă flotelor şi familiilor tinere. Primul test în România.
În ultimul deceniu, curentul crossoverelor a redus la minimum apetitul companiilor pentru van-urile convenţionale dedicate transportului urban. Dacă spaţiul rămâne, însă, dezideratul primar, atuurile pe care numai un MPV le poate oferi sunt, în continuare, greu de ignorat.
Noul VW Caddy Life este un exponent puternic al acestui crez. Este compact, lungimea de 4.408 mm şi lăţimea de 1.793 mm traducându-se printr-un gabarit similar cu cel al unui Golf Variant. Oferta de spaţiu sfidează dimensiunile exterioare, detaliu trădat de însăşi titulatura Life.
Da, viaţa la bordul noului VW Caddy Life este mai plăcută şi mai uşoară ca niciodată şi asta datorită versatilitaţii exemplare creionate cu ajutorul portbagajului imens şi a libertăţii de mişcare incredibile, pe ambele rânduri de scaune.
Spaţiul rezervat pasagerilor din spate, fie că ne referim la cel de la nivelul capului sau de cel din zona genunchilor, nu suferă termen de comparaţie cu niciun break de clasă compactă. Bancheta este divizată în două secţiuni ce culisează, pot fi pliate individual în format 60:40 sau pot fi demontate şi scoase complet din maşină cu ajutorul unui sistem de pârghii şi mânere uşor de acţionat.
Atenţie, greutatea segmentului mai mare poate pune probleme de habitabilitate în cazul manevrării acesteia de către o singură persoană. Locul din mijloc este şi el ceva mai restrâns, dar suficient de încăpător pentru a găzdui un adult pe distanţe medii. Pentru cei care doresc şi mai mult spaţiu, VW oferă opţiunea Caddy Maxi Life, versiunea cu ampatament alungit cu 320 mm şi şapte locuri.
Accesul la bord este, de asemenea, extrem de facil, chiar şi în spaţiile de parcare înguste. Riscul de a lovi uşile este inexistent, Caddy Life fiind echipat standard cu portiere spate glisante. Reversul medaliei este deschiderea insuficientă a geamurilor posterioare, batante.
În schimb, latura practică este bine pusă în valoare de numeroasele spaţii de depozitare utile, 17 la număr: de la clasicele buzunare din uşi – ce pot acomoda inclusiv sticle de 1,5 litri; respectiv cele de la baza superioară şi cea inferioară a bordului, până la raftul de dimensiuni apreciabile situat deasupra parbrizului. Hayonul dispune de o decupare amplă (lăţime 1.120 mm, înălţime 1.226 mm) şi o margine de încărcare coborâtă (575 mm), calea de acces către un volum de încărcare cuprins între 750 şi 3.030 l. Caddy Maxi Life oferă şi mai mult: 3.880 l.
Planşa de bord şi ergonomia vor fi cu siguranţă familiare oricui a avut ocazia să conducă un Golf. Nu acelaşi lucru putem spune şi despre finisare, materialele preponderent dure alese pentru capitonarea interiorului subliniind ţelul principal al unui van, acela de a transporta oameni şi marfă, preţ de sute de mii de km.
Noul Caddy nu rulează pe platforma de ultimă oră MQB, ci pe o versiune revizuită a arhitecturii folosită şi de generaţia precedentă. Confortul este primordial, ţinuta de drum punând accentul pe siguranţă. Suspensia nu transmite vibraţii majore în habitaclu, arătându-şi limitele doar la trecerea peste denivelări ample.
O gamă completă de motorizări Euro 6 include motorizări TSI de 1,0, 1,2 şi 1,4 litri, precum şi un TDI de 2 litri, disponibil în trepte de 102, 122 şi 150 CP. Dieselul entry-level va fi şi cel mai cerut pe piaţa din România, oferind echilibrul optim între putere şi economie. Suficient pentru nevoile cotidiene, motorul de 102 CP atinge 100 km/h în 12,9 secunde şi se dovedeşte mult mai elastic şi mai vivace decât sugerează cifrele seci aşternute în fişa tehnică, inclusiv în regim de autostradă. Ajutat de etajarea relativ lungă a cutiei manuale cu cinci trepte, consumul se situează la cote reduse, apropiate de valoarea medie oficială de 4,6 l/100 km.
Cu un preţ de pornire cotat la 17.903 euro cu TVA, Caddy Life respectă blazonul Volkswagen, fiind sensibil mai scump decât rivalii direcţi. Dieselul de 102 CP pleacă de la 21.290 euro. Iar nota de plată va creşte şi mai mult dacă se optează pentru sisteme moderne, cum ar fi cruise control-ul adaptiv (275 euro) sau sistemul de infotainment Composition Media cu touchscreen de 6,33 inch (602 euro).
VERDICT
Dacă tot ceea ce vă doriţi este o maşină rezistentă şi extrem de încăpătoare, soluţia se numeşte VW Caddy Life. Calitatea bună de fabricaţie se înscrie în registrul convenţional al brandului german, originile utilitare fiind trădate doar de finisarea pragmatică.
Comentați?