Flotă polivalentă.Test cu Mitsubishi L200 ClearTec

Dezvoltată integral în 28 de luni, a 5-a generaţie L200 este comparabilă cu un SUV la nivel de confort şi dotări, dar cu o robusteţe de camion. Robusteţe ce îl transformă într-un campion al costurilor minime de întreţinere.



flota-polivalenta-test-cu-mitsubishi-l200-floteauto

Ajuns acum la a 5-a generaţie, L200 este mai apropiat ca niciodată de aspectul şi sentimentul general ale unui SUV. Nu vreau să-l laud fără motiv, dar tehnologia a avansat atât de mult încât nivelul calităţii este suficient de ridicat încât să-i mulţumească şi pe cei mai cusurgii clienţi. Insonorizarea pare la nivel de clasă medie, până în 120 km/h rulează ireproşabil fără încărcătură şi dotările îi vor face pe mulţi invidioşi.

Voi încerca să enumăr punctual caracteristicile cheie. TSA este sistemul de asistenţă a stabilităţii remorcii şi atunci când detectează balansul vehiculului controlează puterea motorului şi frânează individual fiecare roată pentru a stabiliza vehiculul şi remorca. Prin proiectarea atentă a şasiului, a caroseriei şi utilizarea pe scară largă a plăcilor de oţel de înaltă rezistenţă s-a obţinut nu doar un vehicul cu un nivel ridicat al siguranţei, ci şi unul foarte uşor, versiunea Double Cab (cutie manuală) având masa de numai 1.875 kg. Capacitatea de tractare este de maxim 3.100 kg. Cu o masă proprie atât de mică, L200 cuplat cu noul motor MIVEC 2.4l (154/181 CP în funcţie de versiune) oferă, pe lângă performanţe dinamice bune, şi cele mai scăzute emisii de CO2 din clasă (169 g/km). Aici contribuie şi aerodinamica, inginerii MMC lucrând pentru a reduce coeficientul Cd, care acum este de 0.40, comarativ cu 0.46 la modelul anterior.

flota-polivalenta-test-cu-mitsubishi-l200-floteautoNu au existat mulţi oameni care să se fi plâns de fiabilitatea unui L200, iar acum probabil vor fi şi mai puţini. Utilizarea plăcilor de oţel rezistente la coroziune în structura cabinei şi a benei împreună cu utilizarea unui etanşant de calitate, pe lângă procesul anti coroziune obişnuit, va reduce deteriorarea în timp.

Familia de motoare 4N1 are o arhitectură oarecum obişnuită, având două axe cu came, rampă comună, injecţie directă, iar prin faptul că Mitsubishi reuşeşte să obţină cel mai mic raport de compresie pentru un motor diesel din industria auto (15,5:1 pentru 2,4l de pe L200) s-a putut utiliza un bloc motor de aluminiu. Această soluţie oferă şi o masă totală mai scăzută, în afara randamentului. Intervalul de schimb de ulei al motorului a fost mărit de la 15.000 km la 20.000 km. Introducerea pentru acest model a unei cutii manuale cu şase trepte de viteză şi a unei cutii automate cu cinci trepte, derivată din cea care se găseşte şi la modelul Pajero, a făcut posibilă exploatarea corespunzătoarea a performanţelor noului motor. Aceste cutii de viteză contribuie la obţinerea unor performanţe mai bune, emisii de dioxid de carbon mai scăzute şi, nu în ultimul rând, reducerea costurilor de mentenanţă. Intervalul de schimb de ulei al transmisiei automate a crescut de la 80.000 km la ”utilizare pe viaţă”.

flota-polivalenta-test-cu-mitsubishi-l200-floteauto
Schimbările interiorului aliniază L200 la aşteptările actuale ale clienţilor, apropiindu-se mult de idea de SUV. Insonorizarea şi scaunele cu suport lateral îmbunătăţit vor impresiona, la fel ca şi dotările versiunilor de top.

Dezvoltat iniţial pentru Pajero, sistemul de tracţiune integrală permanentă cu reductor se numeşte Super Select 4WD II şi este acţionat printr-un buton rotativ. Sistemul poate trece din modul 2WD în 4WD fără să fie necesară oprirea maşinii (posibil la viteze de până la 100 km/h), indiferent de suprafaţa de rulare.

Am fost impresionat de habitaclul lui L200 şi din cauză că am condus variantele cu echipare de top. Dintre dotări trebuie să aduc în discuţie transmisia automată cu clapete la volan, camera video pentru marşarier, navigaţia, sistemul bluetooth pentru telefon, coloana de direcţie reglabilă şi, cu menţiunea că se regăsesc şi la varianta standard, scaunele cu suport lateral îmbunătăţit şi suport lat pentru umeri. Este nevoie de astfel de scaune atunci când umbli pe drumuri desfundate sau parcurgi nişte secţiuni care pur şi simplu te-ar arunca din scaun.

 flota-polivalenta-test-cu-mitsubishi-l200-floteautoMitsubishi ne-a pregătit un traseu special într-o carieră pentru a vedea cam ce îi poate pielea acestui nou L200. Au fost zone în care înclinaţia laterală era atât de mare încât aveai impresia că o adiere de vânt mai puternică ar fi fost suficientă pentru a te răsturna. Am luat-o drept prin câmp iar maşina aproape că se desprindea de la sol dar, în nicio situaţie nu am auzit zgomote suspecte. Mă împingeam în scaun cu piciorul stâng, cu mâinile mă ţineam zdravăn de volan, iar în timp ce aveam grijă să nu lovesc ceva, încercam să aud zgomote suspecte. În afara motorului şi o onomatopee ici şi colo nu se auzea nimic, linişte. Camion.

VERDICT

Fiind cel mai nou din clasă, L200 a devenit reperul Sport Utility Truck, avantajele principale ale noii generaţii fiind masa proprie scăzută, motorul eficient, robusteţea, intervalele de service mărite şi mulţimea de dotări ce fac viaţa la bord mai plăcută.

 

(Articol publicat în revista FloteAuto, octombrie 2015)

 

 

Adaugati comentariu