Acum aproape 3 luni, Hyundai Motor anunța lansarea în această vară a primului serviciu de car-sharing din lume care folosește mașini cu celule de hidrogen. Azi, anunțul s-a materializat: 50 de SUV-uri Hyundai iX35 Fuel Cell au fost livrate grupului Linde.
Ce reprezintă car-sharingul? Este un serviciu prin care oricine poate accesa o mașină dintr-o anumită flotă, plătind o taxă pentru fiecare minut petrecut la volan. Procedura este simplă: orice posesor de permis de conducere își poate face cont pe site-ul companiei, înregistrează cardul sau contul de pe care efectuează plata, primește username și parolă și descarcă o aplicație pe smartphone. Apoi caută cea mai apropiată mașină a flotei, o deschide cu ajutorul aplicației și pornește la drum. În final, o parchează și o închide cu ajutorul aceleiași aplicații. Simplu!
De ce Hyundai? Pentru că Linde Group are o tradiție de un secol de experiență în lucrul cu hidrogenul, iar ix35 a fost prima mașină alimentată cu hidrogen produsă în serie și disponibilă oricui. Pentru a-i înțelege importanța, aflați că prin Europa se plimbă peste 250 de Hyundai ix35 Fuel Cell, adică mai multe decât toate celelalte exemplare produse de firmele concurente împreună!
În plus, autonomia de peste 400 km (chiar 600 în anumite condiții) cu un singur rezervor de hidrogen îl transformă în cel mai potrivit vehicul pentru rutele de distanță medie, precum călătoriile în jurul orașului sau plimbările pe la lacurile din apropierea Munchenului. Pe astfel de distanțe, acumulatorul unei mașini electrice ar trebui încărcat în timpul călătoriei. În final, să spunem că pe țeava de eșapament a unei mașini pe hidrogen curge doar apă pură, și mai mult, hidrogenul este obținut prin metode care nu emană dioxid de carbon. Deci sistemul este curat în totalitate.
Flota de 50 de unități va fi disponibilă în centrul orașului München și, de asemenea, în zonele Schwabing, Haidhausen, Au și Glockenbachviertel.
”Odata cu livrarea celei mai mari flote de autovehicule pe baza de pila de combustibil, aceasta tehnologie sustenabila devine mai accesibila pentru toata lumea”, a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa.
”Autovehiculele fuel cell au un rol foarte important in ceea ce priveste mobilitatea in viitor. Alaturi de clientii nostri dorim sa obtinem cat mai multe informatii utile ca urmare a utilizarii zilnice. Obiectivul programului BeeZero este dezvoltarea tehnologiilor pe baza de hidrogen si a unei infrastructuri dedicate”, a adaugat Dr Christian Bruch, membru al Executive Board Linde AG.
Astfel, dacă doriți să vizitați Munchen-ul și să conduceți o mașină cu tehnologie Fuel Cell, nimic mai simplu: vă faceți cont aici și așteptați anunțul oficial de inaugurare a serviciului.
Comentați?