Optifleet de la Renault, monitorizează performanța șoferilor

Renault Trucks extinde capacitatățile sistemului Optifleet, adăugându-i posibilitatea de monitorizare a stilului de condus. Astfel, șoferii trenurilor rutiere vor avea o evidență a propriului stil de condus și a propriilor performanțe legate de consum.



Renault Trucks Optifleet

Consumul de combustibil variază în funcție de mai mulți factori, printre care stilul de conducere al fiecărui șofer, încărcătura, traficul și traseul adoptat. Optifleet analizează de acum toate aceste aspecte, eliminându-le pe cele care nu depind de șofer. Astfel, rezultatul final se concentrează numai pe elementul uman, și permite atât șoferului, cât și managerului flotei să depisteze problemele din stilul de conducere, eliminându-le. Astfel poate fi crescută eficiența flotei.

Renault Trucks Optifleet

Interfața este simplă și se bazează pe elemente vizuale. Este, deci, foarte ușor de depistat o greșeală sau un stil neeconomic și la fel de facil de găsit soluții. Unealta de monitorizare a fost testată timp de câteva luni, pe cele 55 de camioane Renault ale companiei franceze Inter-Legumes.

”Această nouă funcție a Optifleet face comunicarea cu șoferii mult mai ușoară. Este mai mult decât o simplă statistică de consum. Chiar arată dacă un șofer utilizează corect camionul, permițându-ne să discutăm clar, bazându-ne pe cifre și stabilind obiective. (…) Mai mult, îmi permite să am acces la performanțele fiecărui șofer cu doar câteva click-uri, identificând rapid unde trebuie să intervin. Lunar, public un clasament cu șoferii din flotă și îi premiem pe cei mai buni”, spune Cristophe Bulicaut, instructor la compania franceză.

Renault Trucks Optifleet

Rezultatul este ușor de interpretat, atribuind fiecărui șofer o culoare (verde, portocaliu și roșu), și prezintă clasamentul general al șoferilor unei flote, precum și evoluția fiecăruia în timp. Rezultatele pot fi descărcate în format pdf, deci vizualizate și pe smartphone.

Sistemul supraveghează 3 ramuri: anticiparea traficului (folosind senzori de inerție și de apăsare a pedalei de frână), utilizarea corectă a vehiculului (timpul în care turația se menține în zona verde și funcționarea cutiei automate de viteze), respectiv timpul de rulare la relanti.

 

Adaugati comentariu