Anul trecut, LeasePlan România a înregistrat o cifră de afaceri de 42,2 milioane de euro, în timp ce flota în administrare s-a majorat la peste 11.300 de autovehicule, ducând valoarea portofoliului la 100 milioane de euro.
Potrivit companiei, peste 80% din flota totală se află în regim “full service” (fleet management şi finanţare), restul reprezentând servicii de administrare flotă.
După un an plin de provocări, ne aşteptăm, în urma punerii în practică a proiectelor interne, să fim şi mai bine pregătiţi pentru a răspunde nevoilor clienţilor noştri, în contextul unei competitivităţi susţinute în industria noastră. Astfel, ne-am planificat să continuăm creşterea şi să depăşim 12.000 de autovehicule în administrare la finalul anului”, a declarat Bogdan Apahidean, director general LeasePlan România.
Un prim pas pe segmentul business-to-consumer
Recent, compania a intrat şi pe segmentul business-to-consumer (B2C) prin comercializarea autovehiculelor rulate provenite din contractele de leasing operaţional. În acest sens, printr-o investiţie de 50.000 de euro, a deschis un centru de tip outlet în zona Pipera, prin care vrea să vândă, în acest an, aproximativ 500 de autovehicule. Maşinile au o garanţie completă de un an, iar kilometrajul este mai mic de 100.000 de km.
“Ne diferenţiem în comerţul cu autovehicule rulate prin transparenţă, chiar dacă, uneori, acest fapt presupune sublinierea unor mici imperfecţiuni estetice ale autovehiculului. Prin istoricul tuturor intervenţiilor în service şi al kilometrajului real, clienţii au o imagine corectă asupra a ceea ce cumpără”, a explicat Bogdan Apahidean.
Potrivit companiei, într-o săptămână de la deschidere, prin LeasePlan Outlet Center au fost vândute 11 autovehicule. Ofertele disponibile în Outlet sunt promovate pe Facebook şi în magazinul virtual outlet.autovit.ro.
Flote pe perioade limitate
La finalul anului 2016, LeasePlan România lansat şi produsul FlexiPlan, pentru a răspunde nevoii clienţilor care au activităţi cu variaţii sezoniere, proiecte limitate în timp, angajaţi temporari sau iniţiative noi, cu un viitor dificil de estimat.
Prin FlexiPlan, clienţii pot returna autovehiculul oricând după prima lună, fără taxe de returnare anticipată, iar chiria lunară este situată, ca valoare, între o rată de leasing operaţional şi oferta pentru aceeaşi clasă pe piaţa de rent-a-car.
“În unele cazuri ne loveam de reticenţa clienţilor de a semna un contract pe termen lung, termen care nu se plia pe nevoile lor de mobilitate pe o perioadă limitată. Fie că au un proiect pe perioada verii, o creştere sezonieră a business-ului sau angajaţi noi, în perioada de probă, clienţii se pot concentra pe afacerea de bază, fără a se mai gândi, de exemplu, la ce vor face cu autovehiculele după încheierea proiectului/sezonului”, a precizat Bogdan Apahidean.
Potrivit acestuia, un client FlexiPlan beneficiază de toate serviciile asociate mobilităţii (întreţinere, reparaţii, asigurări, impozite şi taxe, asistenţă rutieră 24/7), iar intervenţiile asupra autovehiculului sunt gestionate de LeasePlan prin preluarea şi returnarea maşinii şi oferirea uneia la schimb pe durata imobilizării.
Prin FlexiPlan, durata medie de închiriere este de 5 luni, iar, ca exemplu de preţ, reprezentanţii companiei spun că, pentru o maşină de clasă mică, rata lunară (chiria) este de 390 euro + TVA.
La finalul anului 2016, flota FlexiPlan număra 47 de autovehicule, iar gradul de ocupare, cel mai important indicator, era de peste 97%.
Comentați?