Fiat Professional a prezentat gama de motoare Euro 6, care beneficiază de un sistem cu presiune scăzută de recirculare a gazelor de evacuare (LPEGR), ce-l ajută să reducă emisiile de NOx fără utilizarea aditivilor.
Iată cum funcționează LPEGR: sistemul captează gazele din evacuare, de după filtrul de particule, le răcește printr-un radiator și apoi le reintroduce în galeria de admisie, exact înaintea compresorului.
Sursa foto: imgur
Acest sistem este disponibil pe noul motor de 2 litri și 115 CP, numit Multijet II LPEGR, care-l înlocuiește pe actualul Multijet de 2,3l și 110 CP în gama Ducato. Noul propulsor are un consum mediu declarat de 4,9 l/100 km și emisii de 158 g/km CO2.
Vârful de gamă, care are capacitatea de 3 litri și dezvoltă 180 CP, este înlocuit de un Multijet II Power LPEGR, care dezvoltă aceeași putere , dar consumă doar 5 l/100 km și emite 160 g/km. La mijloc, două motoare de 2,3 litri, cu 130 și 150 CP adoptă aceeași tehnologie LPEGR.
Totuși, în cazul motoarelor destinate transporturilor de persoane, Fiat rămâne fidel tehnologiei SCR, ce utilizează aditiv AdBlue pentru a neutraliza emisiile de NOx.
Fiat Doblo ascunde sub capotă, de asemenea, motoare Euro 6, de 1,3 litri și 95 CP, respectiv 1,6 litri și 105 CP, cu consumuri medii îmbunătățite cu 12, respectiv 15%. El va beneficia de funcție Start&Stop, pneuri cu rezistență scăzută, ulei cu viscozitate redusă, alternator ”inteligent”, pompă de ulei cu debit variabil și pachet aerodinamic. Doblo reușește astfel să atingă un consum mediu de 3,9 l/100 km și emisii de 120 g/km. Versiunea de vârf, cu motor de 1,6 litri și 120 CP promite un consum mediu de doar 4,3 l/100 km.
Modelele sunt deja disponibile pe unele piețe, însă nu și în România.
Comentați?