Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a adus cu o serie de clarificări referitoare la procedura de denunțare a contractelor de asigurare încheiate la societatea Euroins România.
Astfel, contractele de asigurare încheiate cu societatea Euroins Romania Asigurare Reasigurare S.A rămân valabile până la expirare, dacă nu intervine una dintre următoarele situații:
– titularul poliței denunță contractul de asigurare
– se împlinește termenul legal de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care polițele de asigurare încetează de drept.
– lichidatorul judiciar numit de instanță odată cu deschiderea în instanță a procedurii falimentului denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului.
În privința încheierii unui alt contract de asigurare, la un alt asigurător, acest proces ar trebui derulat în paralel cu acțiunea de denunțare a poliței de asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvență/faliment.
Pași de făcut pentru denunțarea polițelor:
– Se transmite o solicitare de denunțare la societatea Euroins Romania Asigurare Reasigurare. Email contact: office@euroins.ro
– Se transmite la FGA, o cerere de restituire – Anexa 9, completând online formularul dedicat, pe site-ul FGA: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro
– Solicitarea trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
- Împuternicire / Procură, dacă este cazul;
- Copie act identitate
- Copie poliță de asigurare;
- Copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate
- Dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;
FGA va înregistra cererile de plată și le va analiza în ordinea primirii și înregistrării.
CITEȘTE ȘI:
ASF: Tarifele practicate de asigurători vor fi plafonate la nivelul din martie 2022
Comentați?