FGA: Clarificări referitoare la procedura de denunțare a contractelor de asigurare cu Euroins


Astfel, contractele de asigurare încheiate cu societatea Euroins Romania Asigurare Reasigurare S.A rămân valabile până la expirare, dacă nu intervine una dintre următoarele situații:
– titularul poliței denunță contractul de asigurare
– se împlinește termenul legal de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care polițele de asigurare încetează de drept.
– lichidatorul judiciar numit de instanță odată cu deschiderea în instanță a procedurii falimentului denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului.
În privința încheierii unui alt contract de asigurare, la un alt asigurător, acest proces ar trebui derulat în paralel cu acțiunea de denunțare a poliței de asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvență/faliment.
Pași de făcut pentru denunțarea polițelor:
– Se transmite o solicitare de denunțare la societatea Euroins Romania Asigurare Reasigurare. Email contact: office@euroins.ro
– Se transmite la FGA, o cerere de restituire – Anexa 9, completând online formularul dedicat, pe site-ul FGA: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro
– Solicitarea trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
- Împuternicire / Procură, dacă este cazul;
- Copie act identitate
- Copie poliță de asigurare;
- Copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate
- Dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;
FGA va înregistra cererile de plată și le va analiza în ordinea primirii și înregistrării.
CITEȘTE ȘI:
ASF: Tarifele practicate de asigurători vor fi plafonate la nivelul din martie 2022