Intrat într-un con de umbră după lansarea lui Vitara, Suzuki a renovat masiv SX4 S-Cross care în România se numește simplu SX4. Foarte multe lucruri sunt noi: motoare turbo pe benzină, gardă la sol mai mare, design adaptat pentru un SUV, materiale mai bune și un sistem multimedia mai modern. Test cu SX4 1.4 Luxus Auto AllGrip.
Lansat în 2013, SX4 S-Cross este urmașul natural al primei generații SX4, care a fost foarte bine primită pe piața noastră. În spiritul tradiției primei generații SX4, Suzuki România a păstrat denumirea de SX4 și la a doua generație. Deși numele este același, noua gamă este sensibil mai mare decât predecesoarea sa, schimbând poziționarea în gamă cu noua Vitara. Practic, Vitara joacă în clasa mică a SUV-urilor iar SX4 se situează la baza clasei compacte de SUV-uri având un ampatament mai mare cu 10 cm.
Problema lui SX4 era în primul rând că arăta foarte soft și nu ca un SUV. De aceea, noul model are o capotă înălțată și o grilă a radiatorului verticală și proeminentă cu fantele și rama cromată. Toate acestea îi conferă un aer de SUV și o prezență mai distinctă pe drum. Sunt și alte modificări de detaliu cum ar fi: prizele inferioare de aer, noile modele de jante, farurile și stopurile cu LED. De asemenea, la interior, SX4 preia sistemul multimedia de la Vitara și ambianța interioară este mai plăcută datorită materialelor mai bune din centrul planșei de bord și din jurul displayului sistemului multimedia. Ca impresie generală, SX4 oferă o calitatea comparabilă cu Renault Kadjar, dar inferioară lui Nissan Qashqai, care are un spațiu interior comparabil dar este și mai scump.
SX4 arată mai acum mai mult a SUV, având o gardă la sol de 180 mm, față de 165 mm înainte. Marea noutate sunt însă motoarele turbo pe benzină cu injecție directă Boosterjet de 1,0 și 1,4 litri.
Noi am testat versiunea de 1,4 litri combinată cu tracțiune integrală și transmisie automată în echiparea de top Luxus (există și una manuală cu 6 trepte la echipările Passion și Spirit).
Cu 140 CP, motorul Boosterjet de 1,4 litri urcă vioi în ture și reacționează spontan la apăsarea pedalei însă cutia automată este destul de lentă. Dinamica se îmbunătățește dacă se schimbă treptele manual de la padelele din spatele volanului. La condus SX4 1.4 se simte foarte rapidă și vioaie în special datorită masei reduse, de numai 1.235 kg. Pe de altă parte, nu are incisivitatea lui Mazda CX-3 dar masa mică și direcția precisă îi conferă o agilitate mai bună ca în trecut, iar confortul este în creștere datorită suspensiei îmbunătățite.
Sistemul 4×4 All Grip Select permite alegerea între modurile Auto, Snow/Mud și Sport și oferă și posibilitatea blocării transmisiei în raportul 50-50% pentru tracțiune optimă în teren greu. Pe Sport, direcția este ceva mai incisivă, cutia schimbă mai sus și motorul răspunde mai spontan. Motorul turbo este silențios și economic, dar la viteze mai mari de peste 130 km/h cresc zgomotele la vânt și la rulare.
Versiunea de top Luxus este mai scumpă dar include o echipare standard completă inclusiv pilot automat adaptiv, navigație, jante de aliaj de 17 inch, tapițerie de piele și scaune încălzite. Pentru flote însă foarte potrivită ar fi versiunea 1.4 Passion 2WD la un preț de 17.500 euro cu TVA inclus.
SUZUKI SX4 1.4 Luxus Automat AllGrip | |||
Dimensiuni | Grup motopropulsor | ||
Lxlxh (m) | 4.300/1.785/1.585 | Tip motor/nr. cil/ disp. | L4, turbo |
Ampatament (m) | 2.600 | Cilindree (cmc) | 1.373 |
Ecartament față/spate | 1.535/1.505 | P. Max/rpm (CP) | 140/5.500 |
Nr. Locuri | 5 | Cuplu max/rpm (Nm/rpm) | 220/1.500-4.000 |
Masă proprie/maximă (kg) | 1.235/1.730 | Cutie viteze (tip, nr. rap.) | 6 trepte, automată |
Sarcină remorcabilă (kg) | 750 | Tracțiune | integrală |
Volum portbagaj min/max (litri) | 430-1.269 | Emisii CO2 | 128 |
Rezervor (litri) | 47 | Performanțe și consum | |
Anvelope de serie | 215/55 R17 | Accelerație 0-100 km/h (s) | 10,2 |
Suspensii față | McPherson | Viteză maximă (km/h) | 200 |
Suspensii spate | multilink | Consum (urban/exraurban/mixt) l/100 km. | 6,7/5,2/5,7 |
din același segment | ||
Marca&model | Versiune | Preț |
Nissan Qashqai | 1.6 DIG-T N Conn. | 23.920 euro |
Dacia Duster | 1.5 dCi 4×4 SL Black Touch | 17.850 euro |
Ssangyong Tivoli | 1.6 DLX Plus | 19.670 euro |
HabitabIlitate |
Spațiu interior generos, spătar banchetă înclinabil sub două unghiuri. |
Viteza maximă | 200 km/h |
Pentru un SUV compact 4×4, este absolut suficient. |
Demaraj 0-100 km/h | 10,2 |
Masa mică îi conferă accelerații decente. |
VERDICT
SX4 arată acum ca un SUV modern, iar garda la sol mărită și sistemul All Grip Select îi permit să se aventureze în teren accidentat. Confortul suspensiei, calitatea materialelor și ergonomia sunt în mare progres. Motorul turbo vine cu performanțe superioare fără a crește însă consumul. Cutia automată este însă destul de lentă dar oferă mult confort.
Comentați?