Primăria Bucureşti a lansat în dezbatere publică, pe site-ul instituţiei, proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru Regiunea Bucureşti – Ilfov.
Documentul a fost realizat cu sprijinul BERD.
Principalele proiecte ale Municipiului Bucureşti incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Regiunea Bucureşti-Ilfov sunt:
– înfiinţarea Autorităţii de Transport Metropolitan Bucureşti – Ilfov.
– introducerea de benzi de circulaţie cu prioritate pentru transportul public pe o distanţă de 25 km.
– modernizarea reţelei de mijloace de transport în comun prin achiziţia de 100 troleibuze, 500 de autobuze, dintre care 300 electrice şi 300 de tramvaie. Proiectul mai presupune şi modernizarea, extinderea infrastructurii de tramvai (41 km cale dublă) şi reabilitarea a aproximativ 1800 de staţii.
– construcţia de parcări de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraş.
– construcţia de parcări subterane.
– amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste de biciclete şi locuri de parcare pentru biciclete), precum şi extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing).
– crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti în centrul oraşului, concomitent cu modernizarea spaţiul urban public.
– îmbunătăţirea condiţiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă, se vor realiza pasaje pietonale subterane.
– îmbunătăţirea sistemului de management al traficului.
Patru noi proiecte
În urma analizelor realizate în ultimele luni, reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti vor solicita includerea în PMUD a încă patru proiecte, care vizează decongestionarea traficului în zonele cu maximă expansiune.
Este vorba despre supralărgirea străzii Prelungirea Ghencea, între str. Braşov şi şoseaua de centură a Municipiului Bucureşti şi realizarea unui terminal intermodal comun cu viitoarea staţie de tren din zona Haltei Bariera Domneşti.
Un alt proiect vizează modernizarea străzii Barbu Văcărescu şi a străzii Av. Alex. Şerbănescu (sistem rutier şi cale rulare tramvai) de la Sos. Ştefan cel Mare până la Bd. Aerogării şi prelungirea liniei de tramvai până la Zona Comercială Băneasa.
Se mai propune modernizarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai pe bd. Dimitrie Pompeiu şi prelungirea până la str. Barbu Văcărescu, pentru asigurarea unei legături directe cu un mijloc de transport rapid, nepoluant şi de mare capacitate, a zonei de birouri Pipera (aflată în plină expansiune) cu zona de Nord a Capitalei.
Al patrulea proiect se referă la modernizarea Şoselei Petricani, între Bulevardul Lacul Tei şi sensul giratoriu de la intersecţia cu Bd. Pipera, atât pentru sistemul rutier cât şi pentru calea de rulare a tramvaiului.
Comentați?