Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 10,7% în primele 8 luni

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 10,7% în primele 8 luni, comparativ cu perioada similară din 2021, valoarea FOB a acestora fiind de 24,9 miliarde de euro, arată datele publicate luni de Institutul Național de Statistică (INS). Pe de altă parte, importurile au urcat cu 17,5%, la 26,4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că în comerțul internațional cu mijloace de transport se înregistrează un deficit de aproximativ 1,5 miliarde de euro.
exporturile de mijloace de transport

Din valoarea totală a exporturilor de mașini și echipamente pentru transport, 19,9 miliarde de euro au fost obținute în relația cu Uniunea Europeană, o valoare mai mare, la rândul ei, cu 13,6% comparativ cu rezultatul înregistrat în perioada ianuarie – august 2021.

Conform INS, exporturile de mijloace de transport au avut o pondere de 41,3% în totalul exporturilor României, unul dintre cele mai ridicate nivele pe grupe de produse.

În ceea ce privește importurile CIF de mașini și echipamente pentru transport, acestea au însumat, în primele opt luni din 2022, aproximativ 26,4 miliarde de euro, în creștere cu 17,5% față de perioada similară de anul trecut. Din această valoare, 20 de miliarde de euro au fost bunuri importate din Uniunea Europeană, în creștere cu 16% comparativ cu perioada ianurie – august 2021.

Datele Statisticii arată ca importurile de mijloace de transport au avut o pondere de 32,1% în
totalul importurilor naționale.

În aceste condiții, pe grupa de produse „Mașini și echipamente pentru transport”, România a înregistrat un deficit al balanței comerciale, de aproximativ 1,5 miliarde de euro.

Conform datelor INS, la nivelul întregii economii, deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în primele opt luni ale acestui an a crescut cu aproape 7,3 miliarde euro, la 22 miliarde euro, în condiţiile în care exporturile au urcat cu 25,1%, la 60 miliarde euro, iar importurile s-au majorat cu 31%, la 82,3 miliarde de euro

Prețul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă prețul la frontiera țării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum și toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

Prețul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă prețul la frontiera țării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale prețului FOB, cât și costul asigurării și transportului internațional.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Își vinde statul austriac participația la OMW? Cine ar putea fi principalul acționar al Petrom

Piața auto europeană va scădea cu 1% în 2022, până la 9,6 mil. unități. Estimări ACEA

 

 

 

Adaugati comentariu