Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 13,7% în primele 9 luni

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 13,7% în primele 9 luni, comparativ cu perioada similară din 2021, valoarea FOB a acestora fiind de 28,3 miliarde de euro, arată datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS). Pe de altă parte, importurile au urcat cu 19,5%, la 30,3 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că în comerțul internațional cu mijloace de transport se înregistrează un deficit de aproximativ 2 miliarde de euro.
Exporturile de mijloace de transport

Din valoarea totală a exporturilor de mașini și echipamente pentru transport, 22,8 miliarde de euro au fost obținute în relația cu Uniunea Europeană, o valoare mai mare, la rândul ei, cu 16,7% comparativ cu rezultatul înregistrat în perioada ianuarie – septembrie 2021.

Conform INS, exporturile de mijloace de transport au avut o pondere de 41,3% în totalul exporturilor României, unul dintre cele mai ridicate nivele pe grupe de produse.

În ceea ce privește importurile CIF de mașini și echipamente pentru transport, acestea au însumat, în primele nouă luni din 2022, aproximativ 30,3 miliarde de euro, în creștere cu 19,5% față de perioada similară de anul trecut. Din această valoare, 23,2 de miliarde de euro au fost bunuri importate din Uniunea Europeană, în creștere cu 18,5% comparativ cu perioada ianurie – septembrie 2021.

Datele Statisticii arată ca importurile de mijloace de transport au avut o pondere de 32,3% în totalul importurilor naționale.

În aceste condiții, pe grupa de produse „Mașini și echipamente pentru transport”, România a înregistrat un deficit al balanței comerciale, de aproximativ 2 miliarde de euro.

Conform datelor INS, la nivelul întregii economii, deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în primele nouă luni ale acestui an a crescut cu 8,3 miliarde euro, la aproximativ 25 miliarde euro, în condiţiile în care exporturile au urcat cu 26,2%, la 68,8 miliarde euro, iar importurile s-au majorat cu 31,7%, la 93,9 miliarde de euro.

Prețul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă prețul la frontiera țării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum și toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

Prețul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă prețul la frontiera țării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale prețului FOB, cât și costul asigurării și transportului internațional.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Trei obiective pentru creșterea siguranței rutiere în orașul Buftea vor fi finanțate prin PNRR

Dacia. Manifest al evoluției mărcii

 

 

 

 

Adaugati comentariu