Un nou control la Euroins, o nouă amendă de la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). De data aceasta, compania a fost sancţionată cu 500.000 de lei.
Potrivit ASF, au fost constatate şi deficienţe cu privire la mecanismele de control intern constituite la nivelul societăţii, precum şi nereguli referitoare la modul de constituire a rezervelor tehnice şi a calităţii datelor.
„Consiliul ASF a impus o serie de măsuri de natură operaţională menite să conducă la remedierea, intr-un termen de maximum şase luni, a aspectelor constatate”, anunţat reprezentanţii instituţiei.
ASF a mai decis şi pe data de 5 februarie 2020 sancţionarea Euroins cu suma de 100.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor legale stipulate in Legea RCA şi Norma 20/2017 referitoare la: inregistrarea cererii de despăgubire depusă la dosar; răspunsul privind solicitarea de despăgubire şi formularea ofertei; utilizarea Procesului verbal de constatare care nu conţine menţiunea conform căreia persoana prejudiciată are dreptul să se poată adresa oricărei unităţi reparatoare auto, fără nicio restricţie sau constrangere din partea asigurătorului RCA; utilizarea unor surse de referinţă neprevăzute in legislaţia din domeniul asigurărilor; termenul de incheiere a procesului verbal suplimentar de constatare.
Compania a mai primit o amenda de 50.000 de lei in septembrie 2019 pentru intarzierea achitarii despagubirilor RCA catre consumatori.
Euroins a anunţat, la începutul lunii februarie ca, in 2019, a inregistrat o crestere a vanzarilor de 27%, totalizand subscrieri de 1,28 miliarde de lei.
„În momentul de faţă, compania este aliniată la condiţiile legale de deschiderea dosarelor de daună şi la emiterea ofertelor (în termen de 30 de zile de la emiterea cererii de despăgubire) către părţile vătămate şi service-uri, dar ne aşteptăm ca aceste termene să mai fie scurtate. Modificarile menţionate mai sus vor fi complet implementate în prima jumătate a anului 2020”, arătau reprezentanţii asigurătorului la momentul respectiv.
La nivelul pieţei RCA, societatea avea o cotă de piaţă de aproape 32% la finalul primelor trei trimestre din 2019, ocupând poziţia a doua în Topul asigurătorilor RCA.
CITEŞTE ŞI:
Tesla Cybertruck: de ce este cea mai urâtă mașină din lume?
1200 de staţii de încărcare electrice prin programul „Infrastructură verde”
Profitul Daimler s-a prăbuşit cu 64%. Cum comentează analiştii
Comentați?