Euro NCAP a testat 19 modele și spune care sunt cele mai sigure vehicule comerciale în 2022. Fiat Ducato, primul model cu calificativ Platinum

Euro NCAP a făcut publică lista rezultatelor 2022 privind siguranța vehiculelor comerciale comercializate pe piața europeană. 

Raportul ține cont de prezența și funcționarea sistemelor de evitare a accidentelor. Iar concluzia Euro NCAP este că, per total, vehiculele din acest segment au probat o îmbunătățire lentă, dar constantă.

În plus, mai multe modele sunt mai bine echipate decât în ​​urmă cu un an și beneficiază de sisteme cu performanțe sporite. Iar în cazurile în care producătorii au făcut actualizări mai substanțiale la vehiculele lor, s-au înregistrat îmbunătățiri mari de performanță.

În plus, potrivit Euro NCAP, s-a consemnat și primul vehicul utilitar care a obținut calificativul maxim, Platinum. Este vorba despre FIAT Ducato.

În 2021 Euro NCAP avertiza cu privire la nivelul redus al prezenței sistemelor de siguranță

Segmentul vehiculelor comerciale reprezintă unul extrem de important în ceea ce privește siguranța traficului. Pentru că vorbim despre modele folosite în activitatea de curierat sau în micile afaceri. Astfel că el sunt o prezență constantă pe drumuri.

Și, datorită dimensiunii și masei lor, atunci când nu beneficiază de sisteme de siguranță corespunzătoare, reprezintă un pericol pentru ceilalți participanți la trafic. Fie că vorbim despre autoturisme sau utilizatorii vulnerabili ai șoselelor.

Anul trecut, Euro NCAP a atras atenția asupra nivelului redus în ceea ce privește echipamentele de siguranță care echipează vehiculele comerciale. Rezultatele fiind prezentate și în numărul 71 al revistei Flote Auto, apărut în luna aprilie.

Acest aspect a dus, de altfel, și la schimbări în ceea ce privește legislația. Producătorii fiind obligați să monteze, în etape clar stabilite, sisteme de siguranță avansate. Din 2022 pe modelele noi, iar din 2024 pe întreaga gamă.

Progres per ansamblu și un prim calificativ Platinum, pentru Fiat Ducato

Ei bine, prin intermediul acestor evaluări anuale, cei de la Euro NCAP urmăresc tocmai o mai mare viteză de schimbare. Și să încurajeze producătorii să monteze mai rapid sisteme mai avansate.

Noua sesiune a vizat 19 modele de vehicule comerciale, reprezentând cea mai mare parte din gama vândută în Europa. Și, acum, doar un van a fost evaluat cu calificativul „Nerecomandat”. În timp ce în 2021 erau cinci astfel de modele.

Producția lui FIAT Talento a fost întreruptă, Opel/Vauxhall Movano este acum construit pe o nouă platformă Stellantis și primește calificativul Bronze.

Unul pe care îl obține și Renault Master, datorită îmbunătățirilor mici, dar notabile, ale sistemelor sale de asistență a controlului vitezei și la schimbarea benzii. În replică, Nissan Interstar (fost NV400), beneficiază și el de aceste îmbunătățiri. Nu este însă dotat cu un sistem de frânare autonomă de urgență (AEB). Și astfel rămâne în categoria Nerecomandate.

De remarcat că și Renault Trafic a fost reproiectat. Iar siguranța sa a fost îmbunătățită considerabil de la ultima testare. Acum oferă ca opțiune un robust sistem Autonomous Emergency Braking (AEB) și face saltul la calificativul Silver. Fiind, de altfel, unul dintre vehiculele cele mai semnificativ îmbunătățite în acest an.

Noul FIAT Ducato, însă, este clar numărul unu în topul Euro NCAP. Dotat cu sisteme de protecție a pietonilor și bicicliștilor a urcat de la Bronze la Platinum grație unui scor general de 88%. Și este primul vehicul comercial care obține calificativul maxim.

Din păcate, celelalte vehicule Stellantis cu care Ducato își împarte platforma – Peugeot Boxer, Citroën Jumper și Opel Movano – nu au primit aceeași îmbunătățire a echipamentelor. Astfel că rămân pe poziții inferioare față de omologul lor FIAT.

Rezultatele complete sunt disponibile aici.

Mai multe detalii despre rezultate veți putea citi în numărul 79 al revistei Flote Auto.

Adaugati comentariu