Advertisement

Craiova
Home Infrastructură Au reînceput lucrările pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești. Circulaţia ar trebui deschisă în 2022

Au reînceput lucrările pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești. Circulaţia ar trebui deschisă în 2022

Lucrările pe şantierul tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, între Craiova şi Robăneşti (judeţul Dolj), au fost reluate, iar stadiul fizic a ajuns la aproape 43%, a anunțat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

„S-au reluat lucrările pe şantierul tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, între Craiova şi Robăneşti (judeţul Dolj). Stadiul fizic al lucrărilor pe cei 17,70 km a ajuns la 42,74%, iar constructorul are mult de recuperat! Acum se pun la punct: terasamentele (în funcţie de condiţiile meteo), sistemul de scurgere a apei, poduri”, a precizat Sorin Grindeanu.

Acesta a subliniat că circulaţia pe acest tronson trebuie deschisă anul acesta şi a atenţionat că va urmări stadiul lucrărilor.

„ATENŢIE! Circulaţia pe tronsonul 1 trebuie să fie deschisă anul acesta. Voi urmări stadiul lucrărilor! Aştept o mobilizare rapidă prin creşterea ritmului de lucru!”, a adăugat şeful de la Transporturi.

Tronsonul 1 Craiova – Robănești (17,7 km) este construit de compania italiană Tirrena Scavi, valoarea contractului fiind de 358,18 milioane de lei, fără TVA.

Tronsonul 2 Balş – Slatina (40 km) este realizat de Asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans, cu o valoare a contractului de 1,454 miliarde lei, fără TVA. Se estimează că lucrările vor fi finalizate în primul semestru din acest an, iar traficul de tranzit va fi scos din orașele Balș și Slatina.

Tronsonul 3 Valea Mare – Colonești (31,75 km) are termen de finalizare în 2024. Autorizația de construcție a fost semnată la începutul lunii martie 2021, valoarea contractului fiind de 617 milioane de lei, fără TVA. Sectorul este realizat de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.

Tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești (31,8 km) are termen de finalizare în 2024. Ofertantul desemnat câştigător al licitației este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, valoarea contractului fiind de 617,081 milioane de lei, fără TVA. Acum se derulează în etapa de proiectare.

Uniunea Europeană va contribui, prin intermediul politicii de coeziune, cu 726 de milioane de euro la construcția șoselei rapide.

Drumul Expres Craiova-Piteşti constă realizarea a 121,185 kilometri de drum expres nou cu profil 2×2, incluzând construcţia a 10 noduri rutiere, 75 poduri/pasaje, 26 de intersecţii nivel divizat fără acces, 4 parcări de scurtă durată, 4 spaţii de servicii, 3 centre de întreţinere şi de deszăpezire.

 

CITEȘTE ȘI:

Creștere cu 23,8% în 2021 a afacerilor din comerţul cu autovehicule și motociclete

Mercedes-Benz eVito Furgon. Plusuri evidente

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

DN 73C
Infrastructură

Opt oferte pentru modernizarea Lotului 1 Curtea de Argeș – Tigveni al DN 73C

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit, marți, opt oferte...

Sărăţeni - Joseni
Infrastructură

Autostrada A8. Zece oferte pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 1C Sărăţeni – Joseni

Zece oferte au fost depuse la contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare...

Cernica - Pantelimon
Infrastructură

Autostrada A0. Lotul Cernica – Pantelimon poate fi gata în 2025 dacă sunt îndeplinit 3 condiții

Cei 4,47 kilometri ai lotului 4 Cernica – Pantelimon, parte din Autostrada...

Satu Mare
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Drumul Expres Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Antreprenorul român Construcții Erbașu a câștigăt licitația pentru construcția Drumului Expres Satu...