Estimări: Peste 6 ani, maşinile electrice vor fi mai ieftine decât cele cu motor termic

În Uniunea Europeană, vânzările de maşini 100% electrice au crescut cu 47% anul trecut, la peste 91.000 de unităţi, pe piaţă fiind aproape 20 de modele. În 2015, mărci precum Renault ZOE a ajuns la peste 20.000 de clienţi, Nissan Leaf şi Tesla Model S şi-au găsit peste 15.000 de cumpărători, iar Volkswagen a livrat peste 11.000 de unităţi e-Golf, top cinci fiind încheiat de Kia Soul EV.



reîncărcare

Chiar dacă maşinile electrice au aproximativ 1% din piaţa mondială, acest segment cunoaşte cea mai rapidă creştere.

În România, numărul autoturismelor electrice este încă la un nivel foarte scăzut. În 2014 s-au vândut mai puţin de una pe lună, în timp ce anul trecut au ajuns la clienţi aproximativ 36 exemplare. Motivul pentru care sunt înregistrare puţine maşini de acest tip este faptul că nu există încă programe complexe de subvenţionare de la stat.

Primele subvenţii de înmatriculare pentru astfel de autoturisme au fost lansate pe piaţa românească anul trecut, în timp ce ţările din Europa de Vest susţin clienţii încă din 2011.

În plus, există doar câteva zeci de staţii de încărcare în toată ţara, iar preţul este încă unul mare. O maşina electrică de clasă medie poate trece de 30.000 de euro, mult peste suma pe care romanii ar fi dispuşi să o platească pentru un autoturism.

Maşinile electrice sunt încă rare pe şoselele din România, însă acest lucru se va schimba în următorii ani, fiindcă multe lucruri se îmbunătăţesc în domeniu şi preţurile acestor maşini scad, în timp ce performantele lor se dezvoltă. Pe Autovit.ro sunt câteva anunţuri de vânzare a maşinilor electrice, însă în viitor numărul va creşte, mai ales că şi ofertă din piaţă se va diversifica”, explică Cristian Cojocaru, Sales Manager Autovit.ro.

În Europa, preţurile maşinilor electrice diferă de la ţară la ţară şi sunt influenţate de subvenţiile oferite de stat. Astfel, în Norvegia, Danemarca, Olanda, Franta şi Marea Britanie sumele acoperite de stat pot ajunge la 10.000 euro pentru fiecare autoturism 100% electric vândut.

În general, modele precum Renault ZOE şi Citroen C-Zero pot fi achiziţionate şi la sub 20.000 de euro, Nissan Leaf la peste 23.000 euro, BMW i3 şi Volkswagen e-Golf la peste 30.000 euro şi Tesla Model S, la peste 65.000 euro.

“Estimări recente arată că după 2022 costurile de achiziţie şi întreţinere ale maşinilor electrice vor fi, în medie, mai mici decât la autovehiculele cu motor termic”, conchide Cristian Cojocaru.

 

 

2 thoughts on “Estimări: Peste 6 ani, maşinile electrice vor fi mai ieftine decât cele cu motor termic

  1. Fara o infrastructura adecvata, totul este un vis frumos. Fara acumulatori cu autonomie mare pe orice anotimp ( foarte frig/foarte cald) nimeni nu risca sa ramana in camp pentru unii care decat vorbesc si nu fac nimic. In Bucuresti se poate realiza peste 15-20 de ani. Minim. Si daca nu mai fura golanii astia si apa de flori.

  2. Va trece mult si bine pana cand masinile electrice vor avea un viitor in Romania si chiar in occident.
    De ce ? Foarte simplu.
    – autonomie foarte scazuta, in jur de 200-300km
    – lipsa totala a statiilor de incarcare si costuri ridicate pentru construirea acestora
    Noi nu am fost in stare sa subventionam si sa construim autostrazile atat de necesare economiei, dar vorbim de subventionarea si infrastructura masinilor electrice.
    – timp ridicat de incarcare, cel mai rapid 30 min. – doresc sa-i vad pe posesori ce vor face cand raman fara energie in Bucuresti si avand la un punct de incarcare 2-3 masini in fata.
    Concluzia…….o utopie

Adaugati comentariu