Elveția va introduce o limită de viteză de 60 km/h pe autostrăzile aglomerate

Guvernul (Consiliul Federal) de la Berna a anunțat că ia în calcul noi măsuri privind traficul rutier, una dintre acestea fiind reducerea limitei de viteză pe autostrăzi la 60 km/oră. Este una dintre numeroasele politici alternative care sunt analizate ca o modalitate de a scădea numărul record de ambuteiaje înregistrate în Elveția în ultimii ani.
Elveția

Anul trecut, șoferii din Elveția au petrecut, la nivel colectiv, 32.000 de ore blocați în trafic, costând economia aproximativ 1,67 miliarde de franci în venituri pierdute și costuri de mediu. De aceea, potrivit publicației Tages-Anzeiger, Consiliul Federal analizează acum reducerea limitei de viteză pe drumurile principale cu până la 50% atunci când traficul este cel mai aglomerat.

Oficiul Federal pentru Drumuri din Elvesția (ASTRA) a anunțat că va instala panouri electronice pe autostrăzile principale dintre orașele elvețiene, pe care vor afișa limita de viteză la 60 km/h. Astfel, în opinia ASTRA, vor fi ușurate blocajele în trafic, similar autostrăzilor inteligente din alte țări din Europa.

Într-un interviu acordat Tages-Anzeiger, purtătorul de cuvânt al ASTRA, Benno Schmid, a spus că s-a dovedit că reducerile de viteză reduc aglomerația. „În trafic se circulă mai bine și sunt mai puține accidente rutiere decât înainte de punerea în funcțiune a sistemelor”, a explicat el.

Alții nu sunt însă atât de convinși, președintele Motorclubului ACS, Thomas Hurter, argumentând că prin setarea unei limite de viteză de 60 km/h se merge totuși prea departe.

La rândul său, președintele Asociației Elvețiene pentru Vehicule Comerciale, Thierry Burkart, a avertizat că o limită de viteză mai mică pe autostrăzile elvețiene ar înrăutăți traficul în orașele din întreaga țară, deoarece rutele mai directe vor deveni la fel de rapide ca și principalele autostrăzi.

Noile limite de viteză vor fi testate la scară mică în toată țara înainte de lansarea unui program-pilot la nivel național spre sfârșitul anului. Dacă testele merg bine, sistemul va fi pus în aplicare în unele zone până în 2023, iar în toată țara, până în 2026.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Primăria Sectorului 3 din Capitală își cumpără 18 mașini electrice

Mercedes-Benz Clasa T. Soluția pentru o viață activă

 

 

 

Adaugati comentariu